Tanec à la Bollywood. Fitnes s eleganciou. Nový druh cvičenia - Ulaya Gadallaová - Aktívny oddych na leto

Aktívny oddych na leto

Ulaya Gadallaová

Tanec à la Bollywood. Fitnes s eleganciou. Nový druh cvičenia

Bratislava, Ikar 2008

Preklad Miriam Gombošová

Tanec v akejkoľvek forme a kultúre vyjadruje emócie a pomáha nadväzovať spoločenskú komunikáciu. Pohyb pri tanci, ktorý má zvyčajne aj erotický náboj, zároveň pozitívne pôsobí na duševný stav a pomáha formovať postavu. Z týchto základných princípov tanca vychádza aj autorka príručky, ktorá vám ponúkne inšpirácie z indickej ,,fabriky na sny“ – Bollywoodu, aby ste sa naučili porozumieť svojmu telu a vedeli dať voľný priebeh emóciám. Bollywoodsky tanec sa zrodil v 70. rokoch 20. storočia v indických filmových ateliéroch. Vychádza z tradícií rozmanitej indickej kultúry a klasického divadla a je obohatený o súčasné choreografické prvky. Začnete základnými pohybmi, pri ktorých si osvojíte správny postoj a elegantné držanie tela, budete pokračovať cvikmi nôh a ramien. Každý cvik, krok za krokom, je podrobne rozpísaný a demonštruje ho cvičiteľka na farebnej fotografii. Keďže tanec v porovnaní s obyčajným fitnes cvičením by vám mal poskytnúť aj zábavu, niektoré cvičenia sprevádzané hudbou nájdete aj na priloženom CD nosiči. Čo vám tanec à la Bollywood poskytne ako prvoradé? Celkové uvoľnenie a zaktivizovanie celého organizmu. Pohyby rúk až po končeky prstov, nazývajú sa hasta mudra, totiž stimulujú nervové zakončenia vrátane mozgu. Pohyby panvy a dolných končatín, tie sa nazývajú cari, posilnia všetky svaly od pása po chodidlá, čo je nielen výborná prevencia proti kŕčovým žilám, ale prispievajú aj k peknému sformovaniu nôh. Samozrejme dokonalú ženskú postavu vám dotvoria spevnené panvové svaly. Tajomstvo ženskosti, ladných a zvodných pohybov, ale predovšetkým dobrej nálady a pozitívnej energie vám odhalí tanec à la Bollywood. S radosťou do tancovania.