Veronika Jánošiková
27.01.2014

Traja pátrači 63 - Marco Sonnleitner

Preklad Mária Čierna
SPN – Mladé letá 2013

V kultovej sérii kníh Traja pátrači sa ani po päťdesiatich rokoch neprestávajú tvoriť magické detektívne príbehy, oslovujúce mládež po celom svete. V poradí už 63. časť s názvom Záhada futbalovej horúčky vychádza ako obvykle vo vydavateľstve SPN – Mladé letá. Edícia Troch pátračov, známych taktiež pod značkou „???“, je zaujímavá svojou obmenou autorov. Zatiaľ čo počiatočná, tzv. originálna edícia vznikala pod taktovkou americkej produkcie v spolupráci s režisérom Alfredom Hitchcockom a legendárnym „otcom“ pátračov, spisovateľom Robertom Arthurom, novších príbehov sa ujala nemecká edícia, ktorá vydáva knihy aj naďalej. Tentoraz sa pokúsil zaujať mladých čitateľov nemecký autor Marco Sonnleitner.

Traja nestarnúci kamaráti – Jupiter, Peter a Bob, prezývaní tiež Prvý, Druhý a Tretí pátrač, si ani na okamih nevedia oddýchnuť od riešenia napínavých prípadov. V tomto príbehu im do detektívnej kancelárie zavíta ich rovesník Emiliano. Jeho rodinu trápia mystické znamenia, ktorým jeho starí rodičia prikladajú prehnaný symbolický význam blížiacej sa smrti. Detektívna agentúra troch mladíkov však na duchárske historky neverí, a tak sa púšťa aj napriek nesúhlasu Emilianovho starého otca do racionálneho riešenia prípadu po svojom. Svoje legendárne heslo „vypátrame všetko“ sa snažia obhájiť v plnom nasadení, čomu dopomáha stále viac sa stupňujúci spád udalostí.

Ako v každej správnej detektívnej knihe, ani v tejto nechýba akcia a napätie podnecujúce čitateľovu zvedavosť. Mládeži je blízka svojím jednoduchým rozprávačským štýlom. Táto séria nadobudla status kultovej literatúry pravidelným vydávaním pátračských príbehov troch chlapcov, ktorých perfektne vykreslené charaktery ožívajú pod rukou autorov a v mysliach miliónov fanúšikov už od roku 1964.