Alexandra Pechová
30.01.2015

Urobíme všetko, čo sa dá - Eva Borušovičová

Rozmýšľali ste niekedy o tom, že by ste si najali dvojníka, ktorý by vás zastúpil pri výchove detí alebo by za vás chodil do práce? Zamýšľate sa nad tým, že by bolo fajn živiť sa upratovaním skríň? Ak vám spomínané otázky behajú po rozume, Eva Borušovičová vám v knihe Urobíme všetko, čo sa dá (Vydavateľstvo Slovart 2014) dáva na známosť, že ste celkom normálna, a ak nie normálna, tak aspoň nie jediná na svete.

Kniha je sumarizáciou už publikovaných príspevkov, ktoré boli uverejnené na portáloch InZine, T-Station a Inland. Témy, ktorým sa Borušovičová venuje, sa pohybujú od sféry umenia až po životný štýl. Publikáciu možno použiť ako akýsi návod na prežitie pre matky, priateľky, manželky a vôbec pre všetkých, ktorým sa občas zíde dať si pauzu. Pri riešení banálnych vecí, ale aj zložitých vzťahov hľadí Borušovičová na svet pragmaticky, svižne a energicky. Jej talent tkvie v schopnosti vhodne zmiešať štylistickú zručnosť a intelekt so schopnosťou písať pre konzumnú spoločnosť. Svojimi textami dokáže vyvolať v čitateľovi akýsi pocit spolupatričnosti k problémom, ktoré prežíva. Miestami sa zdá, že dokonca sama rieši všetky problémy sveta, zato vždy s nadhľadom, vtipne, s gurážou, úsmevom a veľakrát aj s obrovskou dávkou fantázie.

Autorkina sčítanosť sa mieša s esenciou dobrého humoru a schopnosťou nedramatizovať, práve naopak, je jej vlastné umenie nadľahčovania. Ponúka recept na šťastie a spokojný život. Po prečítaní knihy sa tak môžete v duchu spýtať: Robím toho pre svoje šťastie naozaj dosť? Dávam dosť lásky a pochopenia? Myslím viac na seba či na druhých? Možno nájdete odpovede, ak dokážete čítať medzi riadkami, pretože práve to autorka ponúka. Napriek zdanlivej povrchnosti v textoch siaha do hĺbky, často so štipkou drzosti a zdravej irónie nechá vyplávať na povrch pointu, ktorá urobí všetko, čo sa dá, aby vám skrášlila a zjednodušila deň.