Úžasnej sestre, Myšlienky zenu, Psy, Mačky - Helen Exley - Kniha ako najkrajší darček

Kniha ako najkrajší darček

Helen Exley

Úžasnej sestre, Myšlienky zenu, Psy, Mačky

Bratislava, Vydavateľstvo Slovart 2007, 2008

Preklad Zora Jasná a Daniela Marsinová ml.

Medzi čitateľmi veľmi obľúbené darčekové knižky Helen Exleyovej a jej tímu sa zaoberajú najsilnejšími ľudskými vzťahmi a osobnými hodnotami. Navyše svojimi rozmermi 36 x 50 mm tieto miniknižky nikdy nebudú pôsobiť ako okázalý dar, ale, naopak, umocnia dôvernú chvíľu darovania. Psy Mačky sú  albumom obrázkov japonského fotografa Yoneo Morita. Jeho fotky domácich miláčikov sú známe po celom svete. Milovníkov psov môžete potešiť albumom so 178 portrétmi „najvernejších priateľov človeka“, ich milé výrazy dopĺňajú výroky známych svetových spisovateľov.

Darčekový album Mačky, plný nežných snímok prítulných domácich šeliem, každá z nich je doplnená vtipným textom Pam Brownovej. Už úvod knihy napovedá, že táto knižka je „pre ľudí, ktorí venovali týmto elegantným stvoreniam svoje srdce a stali sa ich dobrovoľnými otrokmi“.

Kniha Úžasnej sestre je pokračovaním myšlienky kníh Dcérke z lásky, Mamičke z lásky, Priateľom a pod. Autorka vyberala zo svetovej literatúry tie najkrajšie výroky o sestrách, čo sa jej bezpochyby podarilo. Antológiu zdobia ilustrácie Juliette Clarke. Hoci knižka je rozmermi maličká, predstavuje hodnotný darček, ktorý určite poteší každú obdarovanú sestru.

V knižke Myšlienky zenu nájdete súbor citátov, ktoré vás podnietia premýšľať o zmysle života. Zen predstavuje čínsky, kórejský a japonský smer v hinduizme a budhizme zameraný na hlboké rozjímanie a meditácie s cieľom dosiahnuť všeobecnú disciplinovanosť osoby. Citáty obsahujú myšlienky o zázraku bytia jednotlivca a spolu s originálnymi zábermi z prírody dotvárajú atmosféru tejto neobyčajnej knihy. Všetky štyri publikácie sú vložené do malej kartónovej škatuľke, čo im dodáva punc výnimočnosti a exkluzivity. Rozsahovo ide o útle knižky, no s o to bohatším obsahom.