06.02.2008

Veľká školská encyklopédia

Veľká školská encyklopédia

Bratislava, Fragment 2007

Užitočná publikácia ponúka v deviatich samostatných kapitolách, ktoré sú zamerané na ľudské telo, na svet rastlinstva a živočíšstva, na planétu Zem, ale aj na iné planéty, na oblasť vedy a techniky, umenia, na spoločnosť, dejiny a napokon na jednotlivé krajiny. Každá kapitola je štruktúrovaná tak, aby poskytovala všeobecný prehľad z danej oblasti. Výklad je prispôsobený veku čitateľov, vyznačuje sa zrozumiteľným, jasným štýlom. Textové časti sú doplnené množstvom farebných ilustrácií a fotografií. Autori sa pri výklade odvolávajú aj na každodennú skúsenosť samotných čitateľov, čím ho robia príťažlivejším. Tak napríklad v prvej kapitole venovanej ľudskému telu sa detský čitateľ dozvie nielen o jednotlivých orgánoch, zmysloch, mozgu a nervoch, o rozmnožovaní, raste a starnutí organizmu, ale aj o zdravom spôsobe života základoch zdravotnej starostlivosti.

Výborne je koncipovaná aj kapitola o umení. Deti sa dozvedia, čo je  príbeh, báseň, román, mýtus, legenda, ľudová rozprávka a povesť, získajú základné vedomosti o východnom a západnom dramatickom umení, o hudbe a hudobných nástrojoch, o tanci, filme, ba aj o dizajne a odievaní. Každý druh umenia je priblížený cez nejakú známu postavu (Shakespeare, Elvis Presley, Charlie Chaplin, Vasilij Kandinskij...), kniha predstaví aj základné umelecké štýly a historické podoby konkrétneho druhu umenia.

Encyklopédia je určená čitateľom od deviatich rokov, nazdávam sa však, že môže byť dobrým sprievodcom aj pre žiakov vyšších tried základných škôl.

-efar-