Geoff Dunbar

Háklivé témy pre háklivý vek

Paul McCartney – Geoff Dunbar – Philip Ardagh

Vysoko v oblakoch

Bratislava, Vydavateľstvo Fragment 2005

Preklad Mária Štefánková

Vydavateľstvo Fragment potvrdilo svoje ambície vzbudiť záujem mladých čitateľov o čítanie už fantasy príbehom Eragon a na Bibliotéke ho zdupľovalo prezentovanou svetovou novinkou Vysoko v oblakoch. Nieže by autor tejto rozprávkovej knižky, idol niekoľkých generácií, chcel svojím hrdinom veveričiakom Vilom vytvoriť nový idol, ktorý by zatienil Harryho Pottera, ale určite táto výtvarne čarovná knižka bude mať svojich fanúšikov. Knižka na prvé prezretie zaujme celkovým dizajnom a najmä pútavými ilustráciami. Na textoch spolupracoval so svetoznámym hudobníkom Philip Ardagh. Rovnakú vyváženosť, aká je medzi obrázkami a textom, nájdeme aj v samom príbehu o hľadaní zasľúbeného ostrova Zverolandie, kde žijú zvieratá slobodne, v bratskom porozumení a všetky sú si rovné. Protikladom tohto ideálneho spolužitia je Megamesto, ktoré zabralo zvieratám posledné stromy. Pod jedným z nich po ničivom vpáde buldozérov zahynie Vilova mama veverička Zornička. Po smutnej rozlúčke s mamou a rodným Lesohájom odchádza Vilo hľadať Zverolandiu. Príde do Megamesta, kde mu potkan Alan nielen zachráni život, ale aj ukáže, ako sa žije v meste, plnom nástrah, sociálnej nespravodlivosti a rôznych lákadiel. Vilo zasa zachráni pred dotieravými jazvecmi červenú veveričku Valentínku, spriatelia sa a padnú do spárov odpornej vykorisťovateľky opice Gréty. Ako sa im podarí vyslobodiť a nájsť zasľúbený ostrov, o tom si prečítajte v tomto príbehu v dickensovsky sociálnych tónoch, s vtipnými lewisovskými postrehmi a jazykom a nevyhnutným happy endom.