Treba povedať, že Moriartyová v zásade píše moderné romance a romance sú osvedčeným žánrom širšieho publika, ktoré chce čítať a nad literatúrou nechce mudrovať. Lenže táto autorka sa neuspokojila s formálnym preberaním vžitého žánrového modelu, ale zvolila si svoju cestu: zaujímavá je práve tým, že nepíše LEN romance. Každá jej kniha sa totiž pokúša prekročiť konvencie romance a vnášať do typickej ľúbostnej zápletky nové prvky. Preto hypnoterapeutka Ellen s čerstvou internetovou známosťou Patrickom nestrávi na nasledujúcich 400 stranách rozkošné chvíle v gýčových scenériách, pri ktorých sa naša predstavivosť roztopí vo vášnivých akvareloch. Nie, nie. Autorka jemne provokuje, lebo spoznávanie partnera neznamená priamoúmerný nárast partnerskej lásky, akoby sme v romantickom scenári očakávali. Niekedy je to dokonca úplne naopak! V romanciach často bývajú na zvýšenie pútavosti použité epizodické peripetie. Aj to rieši Moriartyová inak: komplikácia je tu totiž jedna, sústavná a poriadna! Ide o Patrickovu bývalku Saskiu, ktorá priniesla nevypočítateľnosťou svojho správania do tejto romance psychologický triler: Patricka sa nevie vzdať. Je to správna korenistá prísada – vďaka nej sa vnímanie textu stáva zaujímavejším a čítanie inteligentnejším. Autorka nám dokonca dávkuje dej v dvojexpozícii: raz prostredníctvom Ellen a raz cez Saskiu, čím vzniká zaujímavá kombinácia. Tá obohacuje dej o prekvapenia, o dilemy Ellen medzi profesionalitou terapií a citmi, medzi akceptovaním nároku druhých a vlastnými požiadavkami, medzi rodiacim sa rodinným zázemím a črtajúcim sa škandálom, ktorý by jej zničil kariéru. Na 400 stranách sa tak naozaj obyčajní ľudia dostali do nezávideniahodnej neobyčajnej situácie a my môžeme zisťovať, čo to s nimi urobilo. Najmä druhá polovica diela má presvedčivú dynamiku.