06.03.2013

Zamilovaná do anjela - Federica Bosco

Zamilovaná do anjela
Balet alebo láska

Bratislava, Motýľ 2012
Preklad Jara Hribiková-Bertolasi

Ak túžite po niečom peknom a romantickom, siahnite po románe talianskej autorky Zamilovaná do anjela. Primárne je určený dospievajúcim dievčatám, ale je veľmi pravdepodobné, že sa bude páčiť aj ich matkám, pretože na prvé lásky sa jednoducho nezabúda.

Hlavnou hrdinkou je šestnásťročná Mia, ktorej v žilách koluje horúca talianska krv a anglický zmysel pre zodpovednosť. Odvážne sa búri, ale aj odhodlane vyrovnáva s úskaliami typickými pre dospievanie. Či už sú to školské starosti, priatelia, rozvedení rodičia a nie práve idylický vzťah s matkou. Popritom tajne sníva o baletnej škole Royal Ballet School v Londýne, jednej z najprestížnejších tanečných škôl na svete, kde sú nároky na študentov riadne vysoké. Rovnako vysoké je však aj školné, a to je pre Miinu matku obrovský problém. A tak hrdinka dennodenne zatína zuby na náročných tanečných tréningoch u Madame Claire a po večeroch píše seminárky. Vo svojom živote má jasno – presvedčiť mamu, aby jej dovolila poslať prihlášku na vysnívanú školu, a venovať sa profesionálne baletu.

Miin dokonale naprogramovaný život sa však skomplikuje vo chvíli, keď doň vstúpi láska. Bezhlavá a spaľujúca. Patrick, očarujúci brat jej najlepšej priateľky, je pre ňu zhmotnením anjela nielen svojím zjavom, ale aj ochranárskym správaním a pomocou. Dodáva jej odvahu a chuť nevzdať sa svojho sna. Avšak nesmierna vášeň k tancu a neskonalá láska k Patrickovi sú nezlučiteľné… Ktorej lásky sa vzdá? Mia sa nevie a nechce rozhodnúť, až kým nezasiahne… osud. Zamilovaná do anjela je mrazivo krásny príbeh, rozosmeje aj rozplače, ale najmä osvetlí tmavé kúty vzťahov a skryté bolesti dospievania. Federica Bosco sa totiž neuspokojí s denníkovým zápisom, ale zapletá vzťahy a objavuje východiská. Jej postavy odzrkadľujú ľudské slabosti aj cnosti a nechýba im humor.