Marek Kopča
18.08.2011

Zlatá generácia: Rozlúčka bez fanfár - Kolektív autorov - Pamätnica zo 75. majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji 2011 na Slovensku

Pamätnica zo 75. majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji 2011 na Slovensku

Bratislava, Fortuna Libri 2011

Ubehlo len niekoľko týždňov odvtedy, keď sa celé Slovensko zaodelo do národných farieb, hokejových dresov a doslova žilo hokejom. Historicky prvý šampionát v ľadovom hokeji, ktorý sme usporiadali, priniesol množstvo nezabudnuteľných zážitkov a momentov. Jedinečnú elektrizujúcu atmosféru tohto výnimočného podujatia veľmi pútavým spôsobom zachytáva publikácia Zlatá generácia: Rozlúčka bez fanfár. Pamätnica prináša všetky dôležité informácie, ktoré hokejového fanúšika zaujímajú. Popri pohľadoch do minulosti na vzostupy a pády Slovenska na hokejových majstrovstvách sveta od roku 1993 tvorí jadro publikácie sprevádzanie čitateľa jednotlivými dňami šampionátu. Nechýbajú fundované analýzy zápasov, prehľadné tímové a individuálne štatistiky, komentáre hokejových osobností (Ján Filc, Jozef Golonka ai.) či rozhovory so slovenskými hokejistami, napr. s kapitánom Pavlom Demitrom, ktorý sa s kapitánskym céčkom na hrudi dojímavo lúčil s reprezentačným dresom a fanúšikmi. Autori nezabudli ani na najpamätnejšie momenty šampionátu, ku ktorým istotne patrili výborné výkony Nemcov a Dánov, tvrdá hra neprehliadnuteľného ruského bombardéra Arťuchina či gólová lahôdka v podaní mladučkého fínskeho útočníka Granlunda. Celá publikácia je navyše plná kvalitných fotografií dokonale zachytávajúcich atmosféru šampionátu. Šampionátu, ktorým sme onoho času žili. Vďaka zaň aj za knihu o ňom, ktorá určite poteší každého hokejového fanúšika.