Vznik prvého slovenského digitálneho románu Maria Giordana Apokalypsa (2012) sprevádza rozsiahla marketingová kampaň – webová stránka digiroman.sk, súťaže o tablety, pútavé trailery… Marketingovému riaditeľovi vydavateľstva Ikar Petrovi Bielčikovi sme položili niekoľko otázok o tomto výnimočnom projekte.

Keďže išlo o odlišný produkt ako bežná kni­ha, rozhodli sme sa zamerať hlavne na on­line komunikáciu a na ľudí, ktorí majú radi nové technológie. Obrátili sme sa na kvalitnú agentúru, ktorá prišla s jednoduchým, ale zaujímavým návrhom komunikácie celého príbehu. Konkrétny mediálny plán, PR a sa­motné uvedenie na trh sme už ďalej riadili najmä interne, ale v úzkej diskusii s agentú­rou a developermi, aby bolo všetko správne načasované a pripravené.

Aký je rozdiel medzi digitálnym románom Level 26 od A. e. Zuikera, taktiež z produkcie ikaru, a Apokalypsou?

Level 26 je klasické knižné vydanie prepojené s online prostredím odkazmi na webstránku, kde čitateľ môže nájsť doplňujúce video k da­nej scéne. Apokalypsa je plne digitalizovaná. V printovej verzii vyšla 20. marca.

Plánujete vydať aj ďalší digitálny román?

Definitívne rozhodnutie ešte nepadlo. Tak ako doteraz, aj naďalej chce Ikar robiť nové a nové veci. Určite to nie je náš posledný počin v online alebo digitálnom prostredí. Snažíme sa byť hlav­ným nositeľom novátorských prístupov.

Ako reagujete na pozitívne i kritické komentáre čitateľov?

Našťastie, boli hlavne pozitívne. Ale, samozrejme, objavili sa aj negatívne reakcie. Vkus čitateľov a fa­núšikov je rôzny, tak sme tieto reakcie aj vnímali. Vytvoriť takýto produkt pre náš malý trh je eko­nomické riziko. Potom to boli aj oprávnené kritické reakcie, napríklad prečo nie sú niektoré zariadenia podporované, prečo nejde stiahnuť epizóda… Re­akcie od čitateľov vnímame ako zdroj informácií a inšpirácií. Aj vďaka nim dokázali vývojári rýchlo zareagovať na nejakú chybu alebo v priebehu pár dní rozšíriť skupiny podporovaných zariadení. Našim zákazníkom sme tak dali jasný signál, že ide o kvalitný projekt, na ktorom nám záleží.