Keďže išlo o odlišný produkt ako bežná kniha, rozhodli sme sa zamerať hlavne na online komunikáciu a na ľudí, ktorí majú radi nové technológie. Obrátili sme sa na kvalitnú agentúru, ktorá prišla s jednoduchým, ale zaujímavým návrhom komunikácie celého príbehu. Konkrétny mediálny plán, PR a samotné uvedenie na trh sme už ďalej riadili najmä interne, ale v úzkej diskusii s agentúrou a developermi, aby bolo všetko správne načasované a pripravené.
Aký je rozdiel medzi digitálnym románom Level 26 od A. e. Zuikera, taktiež z produkcie ikaru, a Apokalypsou?
Level 26 je klasické knižné vydanie prepojené s online prostredím odkazmi na webstránku, kde čitateľ môže nájsť doplňujúce video k danej scéne. Apokalypsa je plne digitalizovaná. V printovej verzii vyšla 20. marca.
Plánujete vydať aj ďalší digitálny román?
Definitívne rozhodnutie ešte nepadlo. Tak ako doteraz, aj naďalej chce Ikar robiť nové a nové veci. Určite to nie je náš posledný počin v online alebo digitálnom prostredí. Snažíme sa byť hlavným nositeľom novátorských prístupov.
Ako reagujete na pozitívne i kritické komentáre čitateľov?
Našťastie, boli hlavne pozitívne. Ale, samozrejme, objavili sa aj negatívne reakcie. Vkus čitateľov a fanúšikov je rôzny, tak sme tieto reakcie aj vnímali. Vytvoriť takýto produkt pre náš malý trh je ekonomické riziko. Potom to boli aj oprávnené kritické reakcie, napríklad prečo nie sú niektoré zariadenia podporované, prečo nejde stiahnuť epizóda… Reakcie od čitateľov vnímame ako zdroj informácií a inšpirácií. Aj vďaka nim dokázali vývojári rýchlo zareagovať na nejakú chybu alebo v priebehu pár dní rozšíriť skupiny podporovaných zariadení. Našim zákazníkom sme tak dali jasný signál, že ide o kvalitný projekt, na ktorom nám záleží.