Hovorí majiteľ kníhkupectva Karol Fajth

Knihobranie v kníhkupectva Eurobooks

Špecializované kníhkupectvo na zahraničnú literatúru Eurobooks (Jesenského 5 – 9, 811 01 Bratislava, PO BOX 245, tel.: 02/ 5441 7959, e-mail: eurobooks@eurobooks.sk) sa už udomácnilo na našom trhu. Nedávno zmenilo svoju ,,tvár“ a pri tejto príležitosti  som oslovila jeho majiteľa Karola Fajtha.

* Na rovnakej adrese pôsobíte od svojho vzniku, teda už ôsmy rok. Nedávno ste rozšírili pôvodné priestory a pred dvoma mesiacmi ste od základu zreorganizovali kníhkupectvo. Čo vás k tomu viedlo?

– Každý týždeň nám pribudnú nové knihy, ktoré si „zaslúžia“ svoje miesto a aj potom, keď ich nahradia novšie tituly, majú právo zostať na dobrom mieste. Chcem zdôrazniť, že za sedem rokov činnosti sme vytvorili takú ponuku beletrie, literatúry faktu a odborných kníh, ktorú nám závidia aj obyvatelia iných veľkých miest na svete, čo k nám zavítajú. Momentálne si náš zákazník vyberá už z desiatok tisícov titulov – noviniek aj „trvaliek“.

* S akými novinkami ste privítali svojich zákazníkov?

– Okrem prehľadnejšej ponuky titulov v predajni sme pripravili aj pre virtuálnych zákazníkov nový systém objednávania kníh online na našej stránke www.eurobooks.sk.

  Dôslednejší a presnejší systém evidencie objednávky nám pomohol zrýchliť prácu a odstrániť niektoré nedostatky. Teraz už vieme nášmu zákazníkovi objednať akúkoľvek knihu kdekoľvek na svete.

* Ktoré tituly a z akých vydavateľstiev sú u vás najpredávanejšie?

– Okrem posledného dielu Harryho Pottera je to z beletrie trilógia od Lian Hearnovej s voľným pokračovaním Harsh Cry of Heron. U náročných čitateľov má veľký úspech japonský spisovateľ Haruki Murakami a Khaled Hosseini, britský autor memoárových noviel z Afganistanu. Z literatúry faktu je to predovšetkým Freakonmics a britská obdoba „ekonomického románu“ Undercover Economist. Z literatúry pre deti už dlhšie kraľujú na výslní rozprávky Julie Donaldson, najmä Griffalo. Z učebníc patrí k najúspešnejším trojica gramatických príručiek Raymonda Murphyho zo série In Use s vynikajúcou metódou na CD-ROM.

* Je rozdiel v záujme o literatúru priamo v predajni a v internetovom kníhkupectve?

– Záujem o naše služby virtuálneho obchodu prejavujú najmä mimobratislavskí zákazníci. I keď je táto forma kníhkupectva na prvý pohľad neosobná, aj takto môžu vznikať priateľské vzťahy so zákazníkmi. Veľmi nám pomáha nový systém objednávok. Je prehľadný a nenáročný tak pre zákazníka, ako aj pre nás pri spracovaní. Paradoxné je, že napriek širokej ponuke online kníhkupectva väčšina zákazníkov hľadá knihy u nás. Čím rýchlejšie im hľadanú knihu nájdeme a zabezpečíme jej dovoz, tým sú s našimi službami spokojnejší.

* Aké sú vaše plány do budúcnosti?

– Začiatkom novembra pripravujeme prvý ročník Knihobrania. S predstaviteľmi významných anglojazyčných vydavateľstiev sme vybrali najlepšie knihy za uplynulý rok zo spoločenských vied a niektorých prírodovedných oblastí. Z tohto výberu vznikne ojedinelá výstava, ktorú širšej verejnosti predstavia reprezentanti týchto vydavateľstiev. Najlepšie knihy sa dostanú na rebríček Knihobrania a zákazníci si ich budú môcť u nás prezrieť a kúpiť.

Lýdia Čelková