Keď vyjde tento rozhovor, vaše vydavateľstvo bude mať práve dva mesiace. Teda ste úplný nováčik na knižnom trhu. S akými víziami doň vstupujete pod hlavičkou The Vision?
– S tými najväčšími :-). Teda chceme vydávať predovšetkým odbornú literatúru, a to najmä z oblasti profesijného a osobnostného rozvoja. Máme v pláne vydávať autorov, ktorí sú vo svete číslo jeden a počet ich predaných kníh dosahuje milión kusov. Z nášho prieskumu vyplýva, že takýchto autorov je stále obrovské množstvo. S tohto dôvodu by sme sa chceli zamerať predovšetkým na nich. Momentálne vlastníme autorské práva na knihu od Boba Proctora Narodili ste sa bohatí, a to pre Slovenskú aj Českú republiku. Kniha vyjde v polovici októbra.

Ktoré distribučné spoločnosti rozširujú tituly vášho vydavateľstva?
– Naším hlavným distributérom je Partner Technic, s. r. o.

Do sveta kníh ste vstúpili vlastnou publikáciou 6 návykov úspešných osobností. Čo vás motivovalo písať a vydávať motivačné knihy?
– Tematika osobnostného rozvoja ma zaujíma už niekoľko rokov. Celý život som chcel napísať knihu. Nevedel som však, že to príde tak skoro. Konkrétne 6 návykov úspešných osobností mal byť pôvodne internetový kurz s rovnakým názvom. Pri príprave tohto internetového kurzu vzniklo príliš veľa materiálu, rozhodol som sa, že namiesto kurzu vytvorím publikáciu, ktorá sa takto dostane k viacerým ľuďom. Som veľmi šťastný, že sa to podarilo a že kniha je úspešná a jej predaj napreduje nad moje očakávania.

Aké sú vaše najbližšie vydavateľské plány?
– Už teraz máme zakúpené autorské práva na viacero zahraničných publikácií, ktoré chceme vydať ešte do konca tohto roka a v budúcom roku.

S akými edičnými zámermi ste zakladali svoje vydavateľstvo?
– Naším zámerom bolo vydať dva tituly tento rok, pričom jeden mal byť od slovenského autora. Zatiaľ sme splnili všetko, čo sme si zaumienili a dokonca aj s presným časovým ohraničením. Chceme sa zameriavať predovšetkým na vydávanie literatúry osobnostného rastu a autorov, ktorým na Slovensku dosiaľ nevyšla žiadna publikácia, hoci vo svete sú veľmi úspešné.

Už ste sa stihli zorientovať na knižnom trhu? Vyhovujú vám podmienky?
– Mňa v podstate na knižnom trhu netrápi nič. Každý číta literatúru takú, aká sa mu páči. Kto čítať chce, číta, kto nechce, nečíta. Čo sa týka záujmu slovenského národa o knihy, myslím si, že je dosť veľký. Vydavatelia, ktorí hovoria, že Slováci málo čítajú, sú v mojich očiach neschopní, pretože tým jednoducho dávajú najavo, že nevedia svoje tituly predať.

Čo by podľa vás pomohlo slovenskému knižnému trhu?
– Myslím, že vyššia marketingová angažovanosť autorov a samých knižných vydavateľstiev by slovenskému knižnému trhu prospela veľmi. Totiž určité vydavateľstvá dokážu dostať knihy do kníhkupectiev len vďaka distribučným spoločnostiam a to je celé. Vydavateľstvá nevyvíjajú takmer žiadnu marketingovú aktivitu, aby sa kniha autora, ktorého zastupujú, dostatočne predávala. Česť výnimkám. Poznám mnoho autorov, ktorí ak by vydali svoju knihu sami a sami si zabezpečili aj marketing, boli by na tom oveľa lepšie než sú teraz. Všetko to ale záleží na samých autoroch. Väčšina z nich je však rada, že sa ich nejaké vydavateľstvo ujme a zaplatí im tlač a akútakú distribúciu knihy. Ja by som s takýmto prístupom spokojný rozhodne nebol. Preto som sa rozhodol založiť vlastné vydavateľstvo, ktoré v tomto bude poskytovať kompletný servis a ku každému titulu bude pristupovať najzodpovednejšie, ako vie.

Prezradíte svoj vydavateľský sen?
– Z každého titulu, ktorý má naše vydavateľstvo v ponuke, spraviť bestseller.

Aký máte názor na rebríčky bestsellerov?
– Rôzne krajiny, rôzne podmienky. Takisto si myslím, že spraviť z knihy bestseller je marketingová záležitosť. Možno ste si všimli, že tu dookola omieľam marketing. Môj názor je však taký, že je to pilier biznisu. Ľudia, ktorí tvrdia, že rebríčky sú zmanipulované, buď nepochopili biznis, alebo nerozumejú marketingu.

Akú knižku práve čítate?
– Práve teraz mám po svojej ľavici knižku Ako myslia milionári od T. Harv Ekera. Odporúčam.