Ukážka z diela

Zverstvo

Zo zákulisia

 

„Co mohli dělat?” navázal jsem. „Ten chlap, co jí

usekl hlavu, měl asi dva metry, sto čtyřicet kilo

a u sebe dva lugery. Ti ostatní měli M-16ky. Byli to

všechno váleční veteráni...”

HUNTER S. THOMPSON: STRACH A HNUS V LAS VEGAS

     Charlie sedel s Codym za stolom, Charlie kývol na čašníka, ktorý zbieral zo stolov krígle. Pár vidlákov z lazov sa opieralo o barpult. „Dve pirane, a dobre ostré,” povedal Charlie.

     „Prepáčte,” povedal čašník, potetovaný, na kožu vyholený mlaďas, „ale nebolo by korektné, keby som vás obslúžil a priniesol vám pitie k stolu, keď ostatní čakajú za pultom.”

     „Fuck ya,” povedal Charlie Sheen a išiel sa postaviť do radu k pultu. Niečo z tvrďasa, ktorého hral, prešlo aj naňho.

     Po desiatich minútach sa Charlie vrátil s dvomi piraňami k stolu, kde Cody práve diskutoval s Oral-Fuckin’-Strategy. Chlapsky potisol stolom Codymu nazelenalý pohár, ktorý sa v Codyho ruke takmer stratil. Codyho vybrali do tej úlohy preto, aby nemuseli poprosiť nejakého obéznejšieho otecka sporiadanej rodiny, aby si nechal pol roka rásť bradu a vlasy a potom sa obliekol do kože a cvokov a urobil si vodičák na Harley-Davidsona, keďže zatiaľ tlačil iba rodinnú limuzínu: Cody bol bývalým členom legendárneho motorkárskeho gangu Hell’s Angels. Bol to typický heavy-metalový ťažký kaliber, meter deväťdesiatpäť, brucho ako pivný sud, brada a dlhé vlasy, kožená bunda obíjaná cvočkami.

     „Máš, Cody?” spýtala sa Oral-Fuckin’-Strategy.

     „Sto doláčov,” podal jej Cody sáčok s bielym práškom. „Vyfajčím ťa, Cody,” povedala prosebne Oral-Fuckin’-Strategy. „Za ten sáčok štyrikrát.”

     „Odjeb!” zreval Cody a vytrhol jej sáčok, „prachy alebo hovno!” Hodil do seba pobúrene piraňu. Odkedy ho ako typíka vyberali za grázlov do filmov, bývalí kámoši si o ňom mysleli, že má skurvene veľa prachov. Ale že si za to musel dať odrezať ucho od Michaela Madsena, alebo že sa za to bude musieť nechať ošťať od Charlieho Sheena, nehovoriac o tej facke, ktorú dostával od Kim Basingerovej vždy, keď ju mal už-už pretiahnuť, a potom znovu a znovu klapka a ďalšia facka, keď to už mal do nej narvať, tak o tom už nikto nehovoril. Tie prachy má skurvene zaslúžene, rozdrvil v rukavici s odstrihnutými prstami pohár. Vyjazdí len jedného Harley-Davidsona, aj keď si ho povykladal diamantmi, vynosí len jednu čiernu koženú bundu, zje len tri rezne a šlahne si iba šesť dávok za deň, to je všetko, čo potrebuje, len na to potrebuje prachy, a všetko ostatné je zbytočné. Mohol by si dovoliť sfetovať sa päťdesiat ráz za deň, ale iba ten jeden deň.

     „Veľa som o tebe čítal,” povedal Charlie.

     „Kde?” povedal Cody a trochu sa pousmial.

     „U Huntera S. Thompsona,” vytiahol sa Charlie Sheen.

     „To bol strašný kokot,” povedal Cody.

     „Veď ste mu aj pojazdili po hrudníku,” zasmial sa tvrdo Charlie, akoby sám už pojazdil harleyom po hrudníku všakovakým čurákom.

     „Ten maník sa medzi nás votrel,” zasmial sa Cody a plieskal sa po predlaktí, „a potom nám zrazu ukazuje nejakú posratú knihu, na ktorej obale je harleyka. A čuráci z gangu si v tom listujú a vykrikujú: tu som ja! Aj ty si tu, Cody! A tu je ten záťah na Salingerovu farmu, ten ohňostroj z kravských lajen na riti jeho ženskej! A ja som bol vtedy plonk,” povedal smutne Cody, „nebol som ešte hercom ako teraz, a nezdieľal som tak nekriticky nadšenie čurákov z gangu. Vravím: Hunty, ty si za tú posratú knihu dostal prachy. Ty si dostal prachy za to, že píšeš o mne. Ty si zarobil na mne, Hunty. Takže dones z dragstóru nejaké plechovky piva pre mňa aj pre chlapcov. Hunty, a mne aj pukance. On to bol strašný škrob; povedal, že tú posratú knihu napísal on sám, a že teda my z toho nebudeme mať ani to jedno posraté pivo. To je ten váš podiel, povedal. Bol to skrblík, ktorý nechal po sebe za dve pivá jazdiť harleykou. Skopali sme ho a ja som mu prešiel mašinou cez rebrá, ešte aj na tom zarobil, jebol to ako dodatok k tej knihe. Ja som hneď vedel, že on neni náš, vždy bol príliš mäkký. Do bitky išiel len v nevyhnutných prípadoch, keď sa tomu nedalo vyhnúť. Ako keby to nebola skurvene dobrá zábava. A jaký ten pičus bol vysratý z drog, že mu ich nájdu!”

     „Strach a hnus v Las Vegas,” prikývol Charlie.

     „A bol to preňho zážitok, ako keď dvanásťročný chlapec pretiahne svoju prvú holku, nenavykol si proste na drogy ako na súčasť života, ale bol to taký ten nedeľný narkoman.” Cody si šlahol dávku, keď konečne našiel ešte nepoužitú žilu. „Well, takže o chvíľu ma to ideš dojebať?” priateľsky sa zazubil na Charlieho.

     Charlie hral nekompromisného policajta, ktorý sa votrie do motorkárskeho gangu, a keď si musí utvrdiť autoritu medzi ostatnými, dokázať, že nie je fízel a že je dostatočne tvrdý, dojebe Codyho, tvrdého motorkára, ako psa a nakoniec sa naňho vyští. Ostatní skonštatujú, že Charlie je „skurvene tvrdý”, a Charlie získa poprednú pozíciu v gangu. Vodcu gangu hral Codyho starý známy Michael Madsen („totally mad”, ako ho nazval Quentin), ktorý práve vysvetľoval čašníkovi s otvorenou lebkou, že ho nemučí zato, že mu odmietol doniesť drink ku stolu: „Ja ťa mučím bezdôvodne. Nemusíš mi nosiť žiadny drink, kámo.”

     „So here we are Irish in America!” zreval Cody a odkopol stoličku. Charlie nechápal, čo sa deje. Až potom uvidel červené tričko a tmavé okuliare so žltými sklami. Cody stál a provokačne sa chechtal. „Ty sarajevský sráč! Hale-hále, halelúja!” napodobňoval ho Cody, „Natrhnem ti tú tvoju írsku katolícku prdel! Urobím ti tu nedeľu, krvavú nedeľu! Ty budeš spievať o Kingovi, ty, ktorý si Harlem videl akurát tak v názve svojho posratého singlu!” Cody si odmotával z pásu reťaz.

     Bono sa vyplašene obzeral, už vstúpil aj The Edge v priľnavom telovom kostýme s nakreslenými svalmi. Chytil Bona za lakeť a naznačoval mu, aby vypadli, lebo sa mu vidí, že tu môžu parádne schytať na piču. „Ty tiež!” zbliakol Cody. Takto, keď ho zároveň nepremietali na gigantickú obrazovku, sa zdal Charliemu Bono Vox takmer nepatrný, že by si ho ani nevšimol, keby Cody nemal neomylný čuch na toho čuráka. Naposledy vyzeral s tou briadkou a v čapici ako Lenin.

     Popové megastars sa vytratili. „Well, ideme na to, Charlie,” kývol Cody na Charlieho Sheena.

*

     „Skončil si?” spýtal sa Charlie. „Skončil si, kurva?” V tej chvíli mu Cody prijebal. Charlie sa zosunul na zem, zrazil pritom jednu mašinu. Okamžite sa okolo nich vytvoril kruh. Oral-Fuckin’-Strategy nadšene zjačala. „Zabi ho, Cody! Skurvene ho zabi!” Cody rozďavil pery, ukázal zuby a zreval ako Hulk Hogan, keď ho Charlie zo zeme kopol do gúľ. Cody teraz ručal od bolesti. Charlie sa postavil, zhodil pritom ďalšiu motorku, oprel sa o jedného motorkára, hľadal rovnováhu. Potom zasadil Codymu tvrdý hák na bradu. Codymu pohlo hlavou asi päť centimetrov dozadu. Charlie sa rozohnal a napálil mu to z celej sily päsťou do nosa. „Dobre, dosť!” zvolal Quentin, Cody a Charlie zostali stáť. Skriptka šplechla Codymu do ksichtu za vandel kečupu. Quentina akási spružina vymrštila z režisérskej stoličky.

     „Všimla si si tu niekde, keď si sem vošla, nápis Vitajte v Disneylande?” utrhol sa na ňu Quentin.

     „Čo to má...” vyvalila skriptka kukuč.

     „Všimla si si tu nápis Vitajte v skurvenom Disneylande?”

     „Nie...”

     „A vieš prečo?” spýtal sa Quentin. „Vieš prečo?”

     „Prečo...” Skriptka sa zdala zmätená.

     „Pretože tu žiadny nie je.” Quentin sa začal prechádzať okolo kamery. „Pretože toto nie je žiadny skurvený Disneyland. Pretože tu nemá Tom hlavu ako zemiakovú placku, keď mu po nej Jerry jebne kladivom. Pretože tu nechce Goofy ošústať Strýčka Skrblíka, a ak toto skurvene nepochopíš, tak ťa ojebem!!!”

     Skriptka stála.

     „Chcem natrhnuté obočie!” zreval Quentin, „Chcem trhajúce sa živé mäso, chcem bolesť!” Codyho si zobrali do práce maskérky.

     „Ostrú, vyjebane!” zakričal Quentin a Cody ju napálil Charliemu rovno na solar. Charlie zalapal po dychu. Jeho hlava sa dostala tesne ku Codyho, drbol mu čelom do nosa (Cody sa musel trošku skloniť, aby to Charliemu vyšlo). Cody padol na kolená. Charlie sa rozbehol a kopol Codyho do sánky. Charlieho topánka minula Codyho hlavu asi o pol metra. Ďalší hák na sánku takisto. Cody teraz ležal na zemi a Charlie nad ním mával rukou, zaťatou do päste. Z piatich metrov to vyzeralo, ako keby Codyho mlátil. Potom sa Charlie tváril, že si rozopína nohavice – zaberali ho zozadu – a vytiahol z vrecka plastikovú fľaštičku. Stlačil ju a na Codyho sa spustil jemný prúd vody.

*

     Dali si dve pirane. „Som unavený ako pes,” povedal Cody.

     „Ty máš aspoň zajtra voľno,” povedal Charlie, „ale čo ja, ja hrám hlavnú úlohu.”

     Vyšli z baru a pomaly sa poberali k prívesom. „Charlie...” ozval sa Cody. „Chcem ti niečo povedať.”

     Charlie sa otočil a vtedy ju nakúpil do sánky. Hlava mu narazila o príves. Ako sa viezol dole, Cody ho kopol do brucha. Jeho okovaná hellsangelsovská čižma neminula o pol metra Charlieho brucho. Charliemu vyrazilo dych a následne ho naplo na zvracanie. Cody mu práve zlomil päsťou nos. Charlie bol ponorený v tme – nevedel, ako dlho – a keď sa mu čierny závoj začal odostierať, postupne pred sebou uzrel (skladalo sa mu to ako puzzle) niečo ako obrovský hasák. V tej chvíli mu zaplo, že má ten gigantický čurák tesne pred ksichtom, ale v takej vzdialenosti, aby po ňom nemohol seknúť zubami. V polovedomí vnímal piercing na predkožke.

     „Ja viem, že to bol len film,” povedal Cody, „ale aj tak... Je to ponižujúce, aby ma akože zmlátil sráč, ktorého by som spráskal s pravou rukou priviazanou o chrbát.”

     Štipľavý, acetónom páchnuci prúd vpálil Charliemu do očí skôr, než stihol zavrieť viečka. Mal pocit, že má ústa vyprahnuté ako púšť, otvoril ich, slaný teplý prúd ich aspoň trochu zvlažoval. „Mohol som to urobiť pred celým štábom, Charlie,” doľahol k nemu Codyho hlas zo zvláštnej diaľky, akoby situovanej hneď vedľa neho, „ale toto je iba medzi nami dvoma. Iba ty a ja, Charlie. Pamätaj na to. Starý dobrý Kouďák nikomu nepovie: Hej, men, v skutočnosti to bolo trochu ináč ako na obrazovke.”

     Charlie ležal, opretý hlavou o príves. Zdalo sa mu, že je to jeho príves, ale bol strašne unavený: rozhodol sa, že si pospí takto, vonku, príves ako vankúš. Mierny vánok mu chladil mokré sluchy. „Háj, Charlie,” povedala Oral-Fuckin’-Strategy. „Vyfajčím ťa, chceš? Za dvadsať doláčov. Vyfajčím ťa double.”

     Cody si spokojne odgrgol do periny v prívese, ktorý mu prepožičala filmová spoločnosť počas nakrúcania. Azda si tí debilní diváci nemyslia, že brutálny motorkár z obrazovky to iba hrá, a že keď sa vypnú kamery, je z neho dobrácky moletný strejda. Cody si glgol whisky a natiahol ruku po telefóne. Hrubými prstami vyťukával číslo do iného prívesu. Mal príjemný pocit ako za starých čias – hánky ho lahodne boleli. Uvedomoval si, že je neskoro, a tak čakal dlhšie, kým povedal:

     „Mike... tu je Cody. Nemohli by sme sa stretnúť?”

STARRING:

Charlie Sheen
Hunter S. Thompson
Michael Madsen
and
Kim Basinger as Oral-Fuckin’-Strategy

SPECIAL THANKS TO THE GUEST STARS:

Bono
and The Edge from U2

SCREENPLAY BY:

Život sám

DIRECTED BY:

Tarantullo

SINGLES OF U2 QUOTED BY CODY:

Pride (In the Name of Love)
Sunday Bloody Sunday
Angel of Harlem
Haleluia
Miss Sarajevo