Ako vznikal virtuálny portrét Janka Kráľa

V knihách vydaných pri príležitosti 200. výročia narodenia Janka Kráľa sa objavila virtuálna podobizeň Janka Kráľa. Dizajn aj mystifikačné ilustrácie vytvoril Palo Bálik, knižný dizajnér a vedúci ateliéru Typolab Katedry vizuálnej komunikácie Vysokej školy výtvarných umení  v Bratislave. Vizuálny umelec András Cséfalvay z Vysokej školy výtvarných umení zas vytvoril virtuálnu performanciu básne Janka Kráľa Orol. Ako pracovali?

Palo Bálik:

Keďže nevieme, ako v skutočnosti Janko Kráľ vyzeral, museli autori jeho sôch a reliéfov na základe svojich výskumov vytvoriť rôznorodé špekulatívne obrazy jeho pravdepodobného výzoru. Virtuálna podobizeň Janka Kráľa vytvorená v softvéri na tvorbu virtuálnych postáv MetaHuman Creator je kompiláciou a syntézou týchto romantických predstáv. Táto technológia umožňuje detailne vymodelovať a následne vsadiť digitálnu postavu do súčasného kontextu v podobe manipulovaných fotografií z masmédií. Rovnako je možné virtuálne osoby pomocou motion capture technológií a performatívnych umelcov oživiť v reálnom čase alebo ich vložiť do filmu.

 

András Cséfalvay:

Po tom, ako som si prezeral model z MetaHuman Creator od Pala Bálika, rozhodol som sa, že vytvoriť 52 výrazových póz tváre bude najlepšie v 3d programe Blender. Pomocou mobilnej aplikácie, ktorá sníma výrazy tváre, sa mi podarilo preniesť vlastný prednes básne na model hlavy Janka Kráľa. V slovenčine aj v angličtine.