Jana Šulková
10.12.2014

Šťastie si ťa nájde – Ružena Scherhauferová

Ikar 2014

Známa slovenská autorka Ružena Scherhauferová priniesla na trh svoju šiestu knihu. Mnohí ľudia si myslia, že ak ich postihne niečo hrozné, už nikdy nebudú šťastní. Že tragédie, ktoré im osud nadeľuje, sa nikdy neskončia a oni nevládzu pokračovať vo svojom živote ďalej. Trápia sa a prosia život, aby si ich šťastie opäť našlo... Osud sa s nami nemazná a nemaznal sa ani s hlavnou hrdinkou príbehu. Nina sa ako mladé dievča vydá za svoju prvú lásku – Bela. Od svokrovcov dostanú do daru byt, obaja majú prácu a ich rozprávkový život sa práve začína. Keď Nina otehotnie, tešia sa na potomka. Prekvapenie príde vo chvíli, keď sa dozvedia, že čakajú dvojičky. Nina zostane na materskej a aj keď jej vzťah so svokrovcami nie je práve najlepší, je šťastná. Svokor neustále frfle a vyčíta im, že sa rozhodli mať dve deti naraz, akoby za to mohli... Zlom nastane v momente, keď Belo príde o prácu. Dlhé mesiace sa mu nedarí nájsť nové zamestnanie. Je hrdý a prácu si hľadá iba vo svojom odbore. Nezaujíma ho, že jeho rodine chýbajú peniaze, ani to, ako jeho manželka trpí. Nepomáha jej ani s deťmi či domácnosťou. Nakoniec sa utieka k alkoholu a rozbíja aj intímny život s Ninou. Nina je nešťastná, avšak verí, že ich vzťah sa dá opäť do poriadku, a preto sa nerozvedie. No osud tvrdo zasiahne – ako, to nechcem prezradiť, aby som prípadného čitateľa neobrala o prekvapenie. Výsledkom však je, že Nina sa ocitne na dne, nemá to ľahké, avšak nevzdáva sa a bojuje, až pokým si ju šťastie (možno) opäť nenájde!

Autorka nás previedla niekoľkými osudmi viacerých hrdinov. Dej plynie hladko, neustále v čitateľovi vyvoláva zvedavosť a napätie. Poukazuje na to, že aj keď je obloha často tmavá a plná mrakov, slnko znovu vyjde a vnesie do našich životov novú nádej. Ružena Scherhauferová patrí k skúseným autorkám. Jej knihy odporúčam, pretože ponúkajú silný príbeh a čitateľský zážitok.