Foto © Peter Procházka
Foto © Peter Procházka




  • Stručne o autorovi

    Daniel Majling (1980) študoval na Vysokej školy múzických umení v Bratislave, po jej skončení pôsobil ako dramaturg v Divadle Andreja Bagara v
    Daniel Majling (1980) študoval na Vysokej školy múzických umení v Bratislave, po jej skončení pôsobil ako dramaturg v Divadle Andreja Bagara v Nitre, od divadelnej sezóny 2014 / 2015 pracuje v Činohre Slovenského národného divadla v Bratislave. Získal viacero divadelných ocenení. Je tvorcom komiksu Rudo a napísal knihu Ruzká klazika, ktorá sa dostala medzi desať a neskôr aj medzi päť finalistov Ceny Anasoft litera.
    Zobraziť všetko
  • Diela a recenzie diel

    Próza

    Iné

  • Diela vydané s podporou SLOLIA

  • Monografie a štúdie o autorovi

    POSPÍŠIL, Ivo (prel. Ingrid Skalická): Spoza Moravy (Literatúra bodka sk. Zostavili, sprievodné texty a texty o autoroch napísali Peter Balko
    POSPÍŠIL, Ivo (prel. Ingrid Skalická): Spoza Moravy (Literatúra bodka sk. Zostavili, sprievodné texty a texty o autoroch napísali Peter Balko a Peter Prokopec). In: Slovenské pohľady, roč. IV. + 134, 2018, č. 11, s. 149 – 150.

    ANDREJČÁKOVá, Eva: Víťazným románom Anasoft litera je Scenár. (Finálová päťka).
    In: Sme, roč. 26, 21. 9. 2018, č. 217, s. 14.


    HUDEC, Marek: Majlingov komiks rieši samovraždy v Gemeri. In: Sme, roč. 26, 17. 7. 2018, č. 163, s. 14.

    HALVONÍK, Alexander: Próza 2017: Príbeh príbehu (Hodnotenie literatúry 2017). ....Päťdesiatnici: Hladina ustálená. In: Romboid, roč. LIII, 2018, č. 5 – 6, s. 105.

    SIVČOVÁ, Stanislava: Máte tu aj komiksy? (Daniel Majling: Zóna). In: Editoriál, roč. 1, 2018, č. 4, s. 143 – 145.

    BUZINKAIOVÁ, Martina: Epitaf slovenskej postmoderny? (Deniel Majling: Ruzká klazika). In: Editoriál, roč. 1, 2018, č. 4, s. 140 – 142.

    KOVÁČIK, Daniel: Fejková napodobenina skutočnej literatúry trvalých hodnôt... (Daniel Majling: Ruzká klazika). In: VLNA, roč. XIX, 2017, č. 72, s. 131 – 132.
    Zobraziť všetko
  • O autorovi

    Recesistické texty divadelného dramaturga Daniela Majlinga oslinili brisknosťou parodickej štylizácie. Autor ich vraj vytvoril na základe fejkovej správy o
    Recesistické texty divadelného dramaturga Daniela Majlinga oslinili brisknosťou parodickej štylizácie. Autor ich vraj vytvoril na základe fejkovej správy o falšovaní diel ruskej klasiky prostredníctvom kadejakých adaptácií a úprav, ale sú zjavne autorským pokusom o humor, pravdaže s politickou príchuťou.
    Alexander Halvoník In Romboid, roč. LIII, 2018, č. 5 – 6, s. 105.
    Zobraziť všetko
  • Autor o sebe

    Spisovateľ je podľa mňa dobrý vtedy, keď sa vo svojom diele pohybuje na hranici sebaškandalizácie. Tak ako Rudo Sloboda. To, čo písal, nepoznal
    Spisovateľ je podľa mňa dobrý vtedy, keď sa vo svojom diele pohybuje na hranici sebaškandalizácie. Tak ako Rudo Sloboda. To, čo písal, nepoznal z literatúry, ale mal to prežité a odhaľoval svoje najvnútornejšie ja. Timrava takisto, veď s tým mala aj problémy. Chceli ju zbiť, vytĺcť jej okná…

    ...Filmy, knihy aj divadlo majú význam vtedy, ak vďaka nim začnete vnímať svet inak. Po niektorých prednáškach na vysokej škole som okamžite utekal do knižnice a požičal som si všetky knihy, o ktorých profesori hovorili, pretože som o všetkých tých nových veciach chcel vedieť čo najviac. To boli pre mňa najkrajšie chvíle. Podobne, keď som si po zhliadnutí filmu alebo divadelného predstavenia túžil prečítať si literárnu predlohu, prečítať si niečo o téme, rozmýšľať a písať o tom. Divadlo má význam vtedy, keď otvorí nejaké nové dvere, keď pomôže prekročiť zabehnuté hranice myslenia...
    In: Pravda , 2015
    Zobraziť všetko
  • Autor o svojom diele

    Drvivá väčšina písania je dnes už len imitovaním 150 rokov starého písania. O súčasnom živote sa vôbec nedá písať,
    Drvivá väčšina písania je dnes už len imitovaním 150 rokov starého písania. O súčasnom živote sa vôbec nedá písať, pretože väčšina ľudí dnes žije v takej banalite, že na jej analýzu nepotrebujete 300 strán románu! Načo by vám boli? Celý životný pocit mojich rovesníkov sa dá zhrnúť do fejtónu. Pozrite si dnešné romány – to sú anekdoty rozťahané na tristo strán! Nič viac!
    In: Denník N, 17. 7. 2018
    Zobraziť všetko
  • Ocenenia

    DOSKY 2014. Objav sezóny: spolu s Miriam Kičiňovou za dramaturgiu inscenácie Desatoro , Činohra SND, Bratislava Cena Tatra banky Mladý tvorca 2014 za dramaturgiu
    DOSKY 2014. Objav sezóny: spolu s Miriam Kičiňovou za dramaturgiu inscenácie Desatoro, Činohra SND, Bratislava
    Cena Tatra banky Mladý tvorca 2014 za dramaturgiu inscenácie Láskavé bohyne.
    Cena Alfréda Radoka za najlepšiu inscenáciu sezóny  (Ucpanej systém, Dejvické divadlo Praha, 2012)
    DOSKY 2008: Objav sezóny, spolu so šéfdramaturgom DAB  za dramaturgiu cyklu Rodinné striebro 
    Zobraziť všetko
  • Rozhovory

Podujatia LIC


 

Obálka slniečka september 2013