S umením vizuálnej komunikácie sa stretávame na každom kroku v podobe piktogramov, webstránok, pozvánok, vizitiek, prospektov, plagátov… Grafický dizajn vo veľkej miere ovplyvňuje i to, aký produkt si kúpime: môže mu výrazne pomôcť, ale takisto ublížiť. To sa týka, samozrejme, aj kníh. Publikácia Jazyk grafického designu (Praha, Slovart 2012, preklad Patricie Růžičková) je okrem iného ukážkou toho, ako má vyzerať knižný dizajn. Obsahuje dvadsaťšesť kapitol, každá z nich definuje iný pojem, princíp grafickej tvorby (bod, línia, plocha, objem, svetlo, farba, textúra, veľkosť, pohyb, priestor, rovnováha, symetria, asymetria, napätie, doplnenie, výraz, abstrakcia, jas, kontrast, figúra a pozadie, rám, proporcia, obraz, vzor, typografia, mriežka) a vysvetľuje jeho podstatu a využitie. Nechýbajú ani ukážky grafických prác dizajnérov (profesionálov i študentov), na ktorých sa tieto elementy demonštrujú. Autor knihy, univerzitný profesor Richard Poulin, mal v úmysle zostaviť učebnicu grafiky, ktorá bude patriť k primárnym prameňom odboru. Táto bohato ilustrovaná príručka síce podáva len základné informácie, no zaiste poskytne množstvo inšpirácií.