25.02.2021 18:00
Online
Podujatie

Triedy, ktoré (stále) čítajú pre radosť

Naučiť sa čítať je jednoducho ťažká práca. No a naučiť sa čítať, nevzdať to a dočítať sa až ku Hobitovi, ku sestrám Bennetovým či snáď k Parfému (v podstate kamkoľvek za Harryho Pottera), to nie je pre hocikoho. Áno, čítanie vie byť jednoducho morda. Pre deti, a odobne aj pre rodičov a učiteľov.
Na predchádzajúcej diskusii sme hovorili predovšetkým o začínajúcich čitateľoch. O čitateľskom sebavedomí, o pomere ilustrácií a textu, a tiež tom aké víťazstvo deti zažijú, keď knihu dočítajú do konca.
Teraz je čas pozrieť sa na čitateľov na druhom stupni. V tomto veku začína byť tvorba prostredia nakloneného čítaniu ešte dôležitejšia než kedykoľvek doteraz. Z našich detí totiž rastú odradení čitatelia a čím sú staršie, tým menej čitateľských vzorov pred sebou vidia. A pribúdajú netflixy, tik-toky a celý ten proces dozrievania, keď si začínajú vyberať koho budú počúvať. Obľúbiť si čítanie bolo vždy pomerne zložité, no teraz je to ešte o čosi omnoho komplexnejšie. A och, dlhodobejšie.
Toto všetko však nepatrí do rúk iba osamoteným slovenčinárom. Hľadajú sa presvedčení jazykári, fyzikárky a možno aj pán riaditeľ. Toto je totiž misia každého jedného dospelého: či je to učiteľ, rodič alebo kníhovník.
Pozývame vás na diskusiu o dospievajúcich a o pestovaní prostredia, priateľského voči čítaniu. Pozvanie do nej prijali učiteľky Milica Antálková, ktorá je absolventkou IRPU (Individuálny rozvojový program učiteľa) od Leaf a Anka Jančová, absolventka Komenského inštitútu. Webinárom a témou bude opäť sprevádzať Viki Marcinová, propagátorka čítania.
Webinár je súčasťou programu Ako pomôcť deťom čítať viac, ktorý z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia. Tento diel je pripravený v spolupráci s Komenského inštitútom.
Na webinár sa registrujte na tomto linku:
https://forms.gle/83MVSN7FsEq3UKog9
(Bez registrácie účasť na webinári nebude možná – nebudeme mať totiž kam zaslať link na samotný event.)