02.01.2007

25 biblioglosár 2006

Biblioglosár

Sue Monk-Kiddová: Trón morskej panny

Bratislava, Ikar 2006

Preklad Otakar Kořínek

Na Volavčom ostrove pri pobreží Južnej Karolíny prežila detstvo hlavná hrdinka Jessie Sullivanová. Stojí tu starý benediktínsky kláštor s chrámom – v ňom sa nachádza legendami opradený trón morskej panny. Prostredie i spomienky z detstva silne vplývajú na Jessie, ktorá sa vráti na ostrov, aby pomohla matke po nehode. Zároveň si začne uvedomovať silné sympatie k jednému z mníchov a nedokáže mu odolať napriek úsiliu manžela Hugha. Nič netrvá večne a zamotaný vzťah nadobudne nové rozmery. Nevšedný román o mýtických bytrostiach, morských pannách, trónoch, poverách, svätcoch i duchovnej sile prináša nečakané situácie, odhalenie ťaživých udalostí minulosti i medziľudských vzťahov.

Marcia Willetová: Zabudnutý smiech

Bratislava, Slovenský spisovateľ 2006

Preklad Alena Redlingerová

Brigid Fosterová žije na samote Líščia diera obklopená krásnou devonskou prírodou, ktorá je zaručeným liekom na utrápené duše. Toto prostredie vyhľadávajú dovolenkári, preto Brigid nemá núdzu o záujemcov a prenajíma im zrekonštruované domčeky. Medzi stálymi návštevníkmi je aj priateľka Louise –spamätáva sa z rodinnej tragédie, hašterivá matka Frummie s bohémskymi maniérmi a svokor Alexander. Do tohto mikrosveta patrí aj Brigidin manžel Humphrey – námorný dôstojník a nevlastná sestra Jemina. Všetci so svojou minulosťou, bývalými i súčasnými priateľmi, krivdami, neverami a vášňami, nepochopením i tajomstvami prinášajú napätie do Líščej diery a neskôr postupne i „vyčistenie“ vzájomných vzťahov.

-lč-

Zdeněk Miler: O kohutikovi a sliepočke

Bratislava, Ikar 2006

Preklad Nataša Ďurinová

Tradičný príbeh o pyšnom a maškrtnom kohútikovi a skromnej sliepočke, ktorá kvôli bobuľke červenej jarabiny, zaviaznutej v jeho pahltnom zobáku, podnikne rozsiahlu záchrannú akciu (zapojí do nej kravičku, studničku i vyschnutú lúčku), poteší nielen pamätníkov televíznej podoby tejto rozprávky, ale aj ich vnúčence i peknými celostranovými autorskými ilustráciami. Český autor a výborný ilustrátor Zdeněk Miler v nich bez zbytočných výtvarníckych hlavolamov doprevádza túto klasickú, svoj pôvab ale stále nestrácajúcu rozprávku.

-ba-