Ingredience - Loukie Werleová – Jill Coxová - Proti gustu žiaden dišputát

Proti gustu žiaden dišputát

Proti gustu žiaden dišputát

Loukie Werleová – Jill Coxová

Ingredience

Bratislava – Praha, Vydavateľstvo Slovart 2006

Zrýchlené životné tempo nás oberá o viaceré pôžitky súvisiace najmä s jedlom. Už príprava pokrmov môže typickými vôňami navodiť príjemnú domácu atmosféru, nehovoriac o spoločnom stolovaní, keď sa utužujú rodinné či priateľské vzťahy. Svoje čaro má aj prípravná fáza – nakupovanie rozličných ingrediencií. Mnohí z nás si na dovolenke nedajú ujsť príležitosť zájsť na trh, aby si zasýtili aspoň zrak pri pohľade na pestrofarebnú paletu plodov mora, ponuky syrov či záhradných plodín. Práve na túto časť prípravy jedál sa zamerali autori obrazovej publikácie Ingrediencie. Všetky obrázky do nej zhotovili z bežnej ponuky potravinových obchodov. Na takmer 400 farebných stranách postupne predstavujú čitateľom, čo všetko nám prechádza žalúdkom, čo privádza do vytrženia naše chuťové bunky a dráždi naše čuchové zmysly. Postupujú od byliniek, cez rozličné pasty, omáčky a prísady, cez syry, zeleninu, šaláty, ovocie, cestoviny, ryby, mäso až po čaje a kávy. Všetky ingrediencie zakúpené v obchode odfotili v takom stave, v akom by sme ich mali používať. Škoda, že s ich vzhľadom sa nedá zachytiť aj vôňa. Pre zaujímavosť autori uvádzajú a obrazom dokumentujú dve desiatky druhov vajec. Ako pochúťku odporúčajú storočné čierne vajce. Ak ho chcete ochutnať, nemusíte čakať celé generácie, dočkáte sa ho ešte za svojho života. Kačacie vajce zabaľte do hmoty z lístia, drevených pilín, popola, vápna a soli a uložte do tesne uzavretej nádoby na 15 dní. Potom vajcia nechajte ešte mesiac odležať a môžete podávať ako predjedlo.

–báb–