15.01.2009

Ježiš, dôverujem v Teba - Dávne príbehy o nás

Ježiš, dôverujem v Teba

Bratislava, Lúč 2008

Preklad Marek Krošlák

Kniha modlitieb vreckového formátu inšpirovaných životom, odkazom a mystickými zážitkami sv. Faustíny smeruje najmä k objavovaniu a k radosti z milosrdenstva. Táto poľská svätica, vlastným menom Helena Kowalská (1905 – 1938), sa na Slovensku teší veľkej popularite a úcte. Vonkajším dôkazom sú viaceré knižné publikácie, webové stránky a diskusie, tým vnútorným sú najmä modlitby a osobitne Korunka k Božiemu milosrdenstvu. Ide o jednu z foriem praktizovania kultu Božieho milosrdenstva, v knihe nájdete aj ďalšie: obraz milosrdného Ježiša, sviatok Božieho milosrdenstva a Hodinu milosrdenstva. Obraz vznikol z vízie sv. Faustíny, ktorú mala v roku 1931. Charakteristický je dvomi lúčmi vychádzajúcimi z Ježišovho boku, svetlý symbolizuje vodu na ospravedlnenie duší a červený symbolizuje život duší. Nápis pri Ježišových nohách tvorí titul knihy a zároveň je základnou modlitbou na uvedomenie si láskavého vzťahu Boha k človeku. Sviatok Božieho milosrdenstva sa v cirkevnom roku slávi Druhú veľkonočnú nedeľu a Ježiš v zjaveniach sv. Faustíne prisľúbil v tento deň pre ľudí úplné odpustenie hriechov, ak pristúpia k svätému prijímaniu. Dôležitou formou úcty k Božiemu milosrdenstvu patrí aj Hodina milosrdenstva. Ide o tretiu hodinu popoludní, hodinu Ježišovej agónie na kríži, a sú s ňou spojené mnohé milosti pre modliacich. Podľa zápiskov sv. Faustíny „je to hodina, v ktorej sa dostalo milosti celému svetu – milosrdenstvo zvíťazilo nad spravodlivosťou“. Kniha rozširuje úctu k Božiemu milosrdenstvu, povzbudzuje vo viere a prehlbuje duchovnosť, jej dosah nelimituje ani vek ani spoločenské postavenie čitateľa.

–rm–