Mám 1 rok. Spoznávam zvieratá, Mám 1 rok. Spoznávam slová, Mám 2 roky. Učím sa slová, Mám 2 roky. Zvieratká na farme

Mám 1 rok – Spoznávam zvieratá

Mám 1 rok – Spoznávam slová

Mám 2 roky – Učím sa slová

Mám 2 roky – Zvieratká na farme

Bratislava, SLOVART-PRINT 2009

Pestré farby a rôzne tvary v kombinácii s jednoduchou koncepciou a funkčným nápadom, to sú základné charakteristiky každého moderného a dobrého leporela. Leporelo zväčša predstavuje vstupný krok detí na ceste rozširovania vlastného vedomia, takže musí byť navonok aj hračkou, aby dieťa prilákalo a neľakalo, a aj knihou, aby dieťa pochopilo, že v takomto niečom sa nachádza oveľa viac informácií ako v ostatných predmetoch. Hoci to môže vyznieť priveľmi vážne, leporelo je vzhľadom na prijímateľa zásadnejšou literatúrou, ako knihy pre mládež či dospelých. Paradoxom je, že leporelám sa samostatne nevenuje žiadna kritika, a ak, potom skôr v pedagogike či psychológii... Séria leporiel z vydavateľstva SLOVART-PRINT určených jednoročným a dvojročným deťom predstavuje kvalitný náučný rad, ktorý možno bez obáv o ďalší vývoj priblížiť našim deťom, aby pozorovali, spoznávali a učili sa. Názorné ilustrácie blízkych vecí a zvierat môže dieťa aktuálne spájať s vlastnou skúsenosťou. Inými slovami, nenájde tu raketoplán alebo žirafu, ale loptu a mačku. Dôležitejšie objekty sú osobitne vyznačené na vystupujúcom okraji strán, takmer ako ikonky v počítači. Navyše sprievodný text nemá len opisnú, pasívnu hodnotu: určujúcim grafickým prvkom, kruhovými otvormi, sa podarilo témy na otvorených stranách previazať s témami predchádzajúcimi či budúcimi. To je vlastne hmotný predobraz prepájania myšlienok, takže dieťa prostredníctvom týchto kníh získava aj logické základy samotného myslenia.

-rm-