Najkrajšie grécke báje a povesti, Predškolák s Fragmentíkom do školy (Hádanky, doplňovačky, omaľovánky) - Deťom pre vzdelanie a tvorivosť

Deťom pre vzdelanie a tvorivosť

Najkrajšie grécke báje a povesti

(Najlepšie legendy starého Grécka)

Bratislava, MATYS 2004

Preklad Zuzana Mičová

K základným zdrojom a pilierom európskej kultúry patria grécke mýty a báje: nastoľujú mnohé problémy ľudskej existencie, vzťah človeka k svetu, ku svojmu spoločenstvu, ale aj k sebe samému – a samozrejme – k vyšším mocnostiam, ktoré podľa viery starých Grékov riadia ľudské životy. Nemožno si preto ani v dnešnej dobe predstaviť európsku vzdelanosť bez osvojenia tohto dávneho kultúrneho dedičstva.

Vydavateľstvo MATYS siahlo za týmito bájami, a to v úprave španielskeho autora G. P. Sevillu a v slovenskom pretlmočení ich v príťažlivej grafickej úprave ponúka nášmu čitateľovi v predškolskom či mladšom školskom veku. Kniha prináša tri desiatky mýtov a povestí, z ktorých sa dieťa dozvie niečo o hrdinskom a záslužnom čine Prometea, o bohyniach Aténe či Afrodite, o útrpení úbohého Tantala, prístupnou formou získa znalosti o Trójskom koňovi, o Odyseovi či Daidalovi a Ikarovi, zoznámi sa s postavami Kráľa Midasa, Sizyfa, dojme ho príbeh Orfea a Eurydiky, ale aj Penelopy... Po prerozprávaní mýtu či báje nasleduje stručné zhrnutie ich posolstva. Knižka sa môže stať detskému čitateľovi vstupnou bránou do gréckej mytológie a vzbudiť jeho záujem o kultúrne dejiny.

-ef-

Predškolák s Fragmentíkom do školy (Hádanky, doplňovačky, omaľovánky)

Bratislava, Vydavateľstvo Fragment 2005

Veselá, farebná knižka vyžaduje aktívny prístup: ak sa chce predškolák dostať na jej koniec, musí absolvovať množstvo hádaniek, bludísk, doplňovačiek, tvarov na obkreslenie i dokreslenia a omaľovánok. Kniha je určená pre deti od 5 rokov a okrem aktívneho dieťaťa potrebuje aj staršieho sprievodcu, pretože nikde neobsahuje správne odpovede ako pomôcku. Okrem zručnosti, pohotovosti, logickej mysle a tvorivého ducha teda publikácia z Fragmentu „trénuje“ aj rodinné či blízke medziľudské vzťahy. Na našom knižnom trhu pre deti znamená vkusný prostriedok na rozvíjanie vzdelanosti a istotu užitočne stráveného voľného času.