17.10.2014

Tajná depeša (kniha hlavolamových príbehov) – Marián Goga

Marián Goga sa venuje písaniu vedeckých, výskumných a odborných prác, je autorom viacerýchknižných hlavolamov z logiky, matematiky a fyziky. Tentoraz napísal knihu s názvom Tajná depeša (kniha hlavolamových príbehov) (DAXE). Obsahuje 79 príbehov z dávneja nedávnej minulosti, pričom všetky spája spoločný motív: „postavy, ktoré v nich vystupujú, sa svojou šikovnosťou a vynaliezavosťou dostali z takmer na prvý pohľad neriešiteľnej situácie.“ Príbehy pochádzajú z rôznych krajín a historických období, nájdete tu rozprávky, ako o dvoch bratoch Pavlovi a Petrovi, o prešibanom krajčírovi z čias vlády Saladina z Bagdádu, rímskom cisárovi Caesarovi, Antonovi Fuggerovi z Červeného kameňa a iné. Všetky precvičujú bystrosť, úsudok a logiku čitateľa. Jeho úlohou je hľadať riešenie zložitej a na prvý pohľad neriešiteľnej situácie.

Príbehy sú napísané s citom pre históriu. Sú to akoby krátke rozprávky, každá na jednu až dve strany, vždy s hádankou na konci, určené pre milovníkov logiky, matematiky, histórie a kreatívneho myslenia. Dopĺňajú ich čierno-biele ilustrácie Jána Mikulčíka.

Inteligencia sa dá rozvíjať, nikto sa už ako génius nenarodil, musel sa usilovať, aby svoje nadanie vycibril do maxima. Podstatnejšie než to, s akým IQ sa narodíme, je to, ako sa usilujeme. Kniha hlavolamov zaiste bude motivovať všetkých, ktorí radi precvičujú nielen telo, ale i svoju myseľ. Pamäť, pozornosť, logické myslenie, cit pre detail, fantázia a inteligencia sa dá trénovať rovnako ako svaly. Pretože „nič tak neničí ľudský mozog ako trvalá nečinnosť“. Preto vám táto kniha môže nielen spestriť letné posedenie s priateľmi. Je zábavné hádať odpovede, logické riešenia a zlepšovať si tak trpezlivosť či nápaditosť.