06.08.2008

Traja pátrači. Záhada labyrintu bohov - André Marx

André Marx: Traja pátrači. Záhada labyrintu bohov

Bratislava, Mladé letá 2008

Preklad Magda Takáčová

Traja pátrači majú nový detektívny prípad, ktorým ich poverí Petrov otec, pán Crenshaw. Zaujme ho článok o jednej kedysi veľmi slávnej herečke - pani Jonasovej. Spomína sa v ňom aj legendami opradený film Utópia, v ktorom účinkovala. Bol to prelomový, vedecko-fantastický film s mnohými špeciálnymi efektmi a trikmi. Ostal však nedokončený a nikdy sa nedostal na plátna kín. Nikto netuší, čo sa vtedy udialo a prečo film nikdy nedokončili. Teórií je hneď niekoľko, pravdu však nepozná nikto, lebo všetci, čo na tomto filme spolupracovali, už zomreli. Okrem spomínanej herečky. Žije v domove dôchodcov a zdá sa, že to už v hlave nemá celkom v poriadku. Je však jediná, ktorá by mohla niečo vedieť. Navyše, film záhadne zmizol.

Ďalšou stopou by mohol byť aj režisérov syn Stanley Truman. Ten je však, ako pátrači čoskoro zistia, veľmi nepriateľsky naladený a odmieta akúkoľvek spoluprácu. Pátrači si začínajú pomaly zúfať, keď sa nemajú vo svojom pátraní o čo zachytiť, ale nakoniec sa predsa len Stanley Truman rozhodne s nimi spolupracovať a poskytne im dôležité indície, ktoré mu otec zveril na smrteľnej posteli. Okolo domu nebohého režiséra Eduarda Trumana sa nachádza obrovský labyrint zo živých plotov, v ktorom sú rozmiestnené sochy gréckych bohov. Tam niekde by vraj mal byť ukrytý aj film Utópia. Okrem tohto labyrintu bohov spomínal slávny režisér na smrteľnej posteli aj planetárium, ktoré sa nachádza pod strechou domu. Čo majú ale planetárium a labyrint spoločné a ako nájsť schránku s filmom v takom veľkom a neprehľadnom labyrinte! Eduard Truman pred smrťou už nič viac neprezradil. Len popletená pani Jonasová stále vykladá niečo o bohoch. „Len bohovia poznajú tajomstvo. ...Opýtajte sa bohov!"

Keď sa k stratenému filmu pripletie ešte záhadná vražda, čo sa stala počas nakrúcania, pátrači vedia, že musia rozlúsknuť veľmi tvrdý „detektívny oriešok".

-mgb-