Básne z reklamnej kampane na koniec sveta

Básnická zbierka Daniela Heviera. Vyšla po dlhšej prestávke, počas ktorej sa autor zväčša venoval tvorbe pre deti a vydávaniu kníh.

"Dnes už nemusím a nechcem vydávať knihu básní každý rok. Priznám sa, nemám rád bilancujúce úseky, no zhodou okolností to vyšlo tak, že som minulý rok preletel štyridsiatkou a znovu som pocítil potrebu napísať knihu básní v prvom rade pre seba a potom pre tých pár ľudí, ktorí na Slovensku ešte básničky čítajú. Preto som sa možno nevyhol sebapohľadu svojimi i cudzími očami... Názov je výsostne metaforický a vôbec sa netýka reklamy ako takej, ktorú, nakoniec, pri vydávaní knižiek aj ja potrebujem. Ide o pocit z doby, v ktorej sa všetko medializuje. Viem si predstaviť, že aj eventuálny koniec sveta by mohol byť predmetom reklamnej kampane. Ja tento svet neodsudzujem, i on môže mať svoju kultúru a podiel na humanizácii sveta. Len neviem, či je to znak vývoja alebo degenerácie. Preto som napísal niekoľko polemických básní, aby som si ozrejmil, ako to vlastne je." (Daniel Hevier v rozhovore pre denník SME, 24. 10. 1996)

Vydavateľstvo

Počet strán

128

Rok vydania

1996

Typ diela

Poézia

Druh diela

81 Poézia

Poradie vydania

1.

Miesto vydania

Bratislava

ISBN

80-85518-91-0

Druh väzby

Brožovaná