Bratislava, A. Marenčin – Vyd. PT 2006

Preklad Ján Štrasser

Robinsoni – čo by sa stalo, keby sa intelektuál a špiceľ dostali na opustený ostrov.

Poľnohospodárska poviedka – o predajcovi horizontov, paródia kapitalistu.

Slabá struna – účelové brnkanie na sociálne cítenie bytových vlamačov.

Priebeh Ivanovovej choroby – o nebezpečnom posúvaní sa doľava.

Nech nikoho neodradí nie najšťastnejší názov slovenského výberu. Ide o storočné satirické poviedky prekvapivej sviežosti. Prekladateľský počin je inšpiratívny uvedením u nás temer nepestovaného žánru.

Nemôžu byť všetci páni, musia byť i ľudia alebo Breviár slovenských prísloví a porekadiel

Bratislava, Vydavateľstvo Q111 2006

Zost. Kveta Dašková a Jana Steinerová

Pôvabné dielko známej autorky a vydavateľky Kvety Daškovej, ktorá v tomto prípade okrem zostavovateľky figuruje aj ako autorka grafickej úpravy a navrhovateľka obálky. V úvode vraví: „Oddávna ma zaujímali a okúzľovali tie stručné, vtipné a výstižné slovesné útvary zvané povrávky, úslovia, príslovia, porekadlá, aforizmy, gnómy, sentencie.“ Ide o tretie vydanie zbierky slovenských ľudových prísloví a porekadiel, po tom čo prvé dve boli úspešne vypredané. Už od čias Dobšinského a Zátureckého studňa ľudovej múdrosti osviežuje celý rad generácií a je dobrým pomocníkom na obohatenie výrazových prostriedkov pre starých aj mladých čitateľov.

Jackie Collinsová

Milenci a frajeri

Bratislava, Ikar 2006

Preklad Mária Klenková

Svet hudby, modelingu, biznisu, sexu je ústrednou témou ďalšieho úspešného titulu americkej bestselleristky. Tentoraz predstavila tyranského miliardára Reda a jeho troch synov – Maxa, Chrisa a Jetta. Každý z nich mal inú matku a každý z nich si vytrpel od otca svoje. Po rokoch ich Red zavolal na rodinné stretnutie a pri tejto príležitosti sa postupne odkrývajú osudy bratov. Jett sa v Taliansku liečil z drogovej závislosti, Max – úspešný biznismen má pred ďalšou svadbou s bohatou Amy a právnik hereckých a speváckych hviezd Chris v L. A. prepadol hráčskej vášni. Netušia, že otec v pozadí ich sleduje a tvrdo zasahuje do ich života. Rodinné tajomstvá sa pomaly odhaľujú a prelínajú sa s príbehom Redovej domácej a jej krásnej dcéry Liberty, hudobného magnáta Damona, ruskej mafie... J. Collinsová venovala knižku nemenovaným milencom a frajerom, nájdeme v nej peniaze, vybavovanie si účtov, vraždy, klamstvá, napätie, nevery i šikovné zápletky.

-hlav- –bat– -lč-