21.05.2009

07 bibliolgosár 2009

Robin Pilcher

Láska za oceánom

Bratislava, Slovenský spisovateľ 2009

Preklad Miriam Ghaniová

Dej pútavého románu umiestnil autor do škótskeho prostredia a týka sa starej liehovarníckej rodiny. Dedič firmy, David Corstorphine, sa nevedel vyrovnať so smrťou manželky. Deti mu odišli do internátnej školy a on zanedbával podnik, venoval sa práci v záhrade rodičovského sídla. Po služobnej ceste do USA nešiel do Škótska, ale usadil sa v mestečku Leesport na Long Islande, kde sa zamestnal ako záhradník u Newmanovcov. Tu našiel oázu pokoja, zistil, že aj tu majú ľudia svoje starosti, radosti, tajomstvá. Psychicky mu pomohlo, keď prišli za nim deti zo Škótska na prázdniny. Spoločné chvíle netrvali dlho – pre problémy s chorým otcom a s firmou sa musel vrátiť domov. Pobyt v Amerike mu pomohol nájsť cestu späť, k firme, rodine a získal chuť do života i na novú lásku.

Jane Austen

Emma

Bratislava, Vydavateľstvo Slovart 2008

Preklad Beáta Mihalkovičová

Uznávaná anglická spisovateľka zavedie čitateľa do vyššej spoločnosti 19. storočia na usadlosť Hartfield. Tu žila krásna, vzdelaná a bystrá Emma Woodshousová – na pokojnom anglickom vidieku jej plynul čas veľmi pomaly. Prerušením jednotvárnosti bola návšteva žiačky súkromnej školy Harriet Smithovej, nemanželskej dcéry neznámeho otca. Peknej Harriet sa Emma ujala a dokonca sa neskôr spriatelili. Neskôr Emma prerušila rodiacu sa lásku Harriet a farmára Roberta, ktorého nepovažovala za vhodnú partiu. Jej nemilosrdným sitom prechádzal každý nezadaný muž. Zložitú situáciu vo vzťahoch, sklamanie i nádeje mladých ľudí vykreslila autorka s citom. Anglickému vidieku tej doby nastavila verné zrkadlo.

Richard F. Heller – Rachel F. Hellerová

Trinásty apoštol

Bratislava, NOXI  2008

Preklad Nela Goliášová

Počítačového odborníka Gila Pearsona poverili, aby pomohol pri identifikácii starobylého textu Arnoldovi Ludlowovi, profesorovi starožitností a konzultantovi ranokresťanských artefaktov pre Izraelské múzeum aj jeho asistentke, prekladateľke Sabbie Karaim. Starobylý denník z weymouthského opátstva z roku 1097, ktorý Ludlow objavil, naznačoval, že  existuje medený zvitok z čias Ježiša Krista. Gil mal za úlohu zistiť, či text denníka neobsahuje nejaký vzorec, ktorý by mohol obsahovať skryté posolstvo. O dokument, ktorý mohol otriasť základmi kresťanstva, sa však zaujímali viaceré skupiny a tak sú všetci ohrození... Napínavý dej, medzinárodná naháňačka, nečakaná krutosť, pomsta a mnoho obetí pripomenie čitateľom populárny Da Vinciho kód.

-lč-