23.07.2007

12 biblioglosár 2007

Rytieri

Bratislava, Vydavateľstvo Fragment 2007

Preklad Oľga Hlaváčová

Knižka z edície Vidím a spoznám prináša mladým čitateľom veľa pozoruhodných dejinných informácií o rytieroch a hradoch s dobovými ilustráciami. Jej koncepcia, ako prezrádza názov edície, je postavená na autentickej prezentácii poznatkov, aby sa mládež vzdelávala spontánne, povedané starosvetsky, ale múdro: hrou! Čitateľ sa z nej dozvie nielen všetko o hradoch, ale aj o živote ich obyvateľov. Nechýbajú ani útoky nepriateľov na hrady aj pohľad na ich obranu, a samozrejme, dôležité historické postavy - rytieri. Knižka zoznamuje s rytierskou školou, jednotlivými časťami brnenia, vojnových zbraní, súbojmi i križiackymi výpravami. Praktický slovník v závere knihy vysvetľuje základné pojmy k tejto téme.

Tess Gerritsenová

Dvojníčka

Bratislava, Ikar 2006

Preklad Katarína Jusková

Patologičku Mauru Islesovú pri návrate z parížskej konferencie čakalo v Bostone nemilé prekvapenie: pred jej domom bola polícia, hlúčik vydesených zvedavcov a v aute neznáma mŕtva žena, ktorá sa až priveľmi podobala na Mauru. Tým začal kolotoč policajného vyšetrovania a zároveň aj Maurine pátranie po svojej minulosti a zatajených rodinných vzťahoch, keďže vyrastala u adoptívnych rodičov. Postupné odkrývanie minulosti vyplavilo na povrch celý rad temných vášní a úchyliek. Napätie v zamotanom kriminálnom príbehu sa dá krájať, čo zaiste poteší každého nabrúseného čitateľa tohto literárneho žánru.

David Bowker

Mŕtvoly sa nerátajú

Bratislava, Slovenský spisovateľ 2007

Preklad Dušan Janák

„Knihy Marka Maddena“ – tak znel názov kníhkupectva - antikvariátu, ktorý Markovi pomohol otvoriť otec. V tomto svete vzácnych kníh spokojne žil hlavný hrdina až do chvíle, kým nestretol Caru. Dávna láska zo strednej školy ho zradila a opustila pre učiteľa. Atraktívnu a divokú Caru vždy priťahovali pochybné typy mužov, pre tento príbeh je však dôležité, že aj Mark pre ňu úplne stratil hlavu a súdnosť. Raz mu Cara predložila zoznam tých ľudí, ktorí jej bránia v rozlete i vytúženom životnom štýle a rada by ich videla mŕtvych. Mark situáciu nezvládol a mŕtvych začalo pribúdať. Navyše aj osobne sa stal terčom útokov. Detektívka s črtami moderného kriminálneho žánru prináša napínavé, hrôzostrašné, ale i vtipné čítanie.

-lč-