23.09.2009

18 biblioglosár 2009

Veľká kniha rozprávok

Bratislava, Slovart-Print 2009

Preklad Marianna Mináriková

Na knižnom trhu sa objavila nová veľká kniha rozprávok. Kniha, ktorá je pre dospelých plná vari až notoricky známych rozprávok. Pre viaceré deti však rozprávočky môžu byť úplne nové. Môžu si od otca či mamy vypočuť príbehy o škaredom káčatku, malej morskej víle, Palculienke, snehovej kráľovnej, dievčatku so zápalkami, Červenej čiapočke, kocúrovi v čižmách, Jankovi a Marienke, Šípovej Ruženke, Palčekovi, Popoluške, Snehulienke a siedmich trpaslíkoch, rybárovi a zlatej rybke, brémskych muzikantoch, Zlatovláske, vlkovi a siedmich kozliatkach alebo aj o cisárových nových šatách alebo o stolčeku, prestri sa! Kniha je bohato ilustrovaná – vyše polovicu plochy zaberajú pútavé a pre deti názorné kresby. Ich milosť a nádherná prítulná naivnosť len dotvára atmosféru rozprávok, z ktorých deti iste nebudú mať ťažké sny.

Hry a úlohy pre šikovných chlapcov

Hry a úlohy pre šikovné dievčatá

Bratislava, Fragment 2009

Pre malých školákov a predškolákov pripravilo vydavateľstvo Fragment súbor zábavných úloh, ktoré rozvíjajú fantáziu, podporujú sústredenie i výtvarný cit. Deti riešia úlohy dokresľovaním obrázkov, vyfarbovaním či vlastnými návrhmi. Tieto pomáhajú tým mladším pri príprave na vstup do školy a školákom zvládnuť prvé vyučovacie obdobie.

Terry Deary

Stuchnutý stredovek

Bratislava, Vydavateľstvo Slovart 2009

Preklad Jana Nagyová

V svojráznej a pútavej detsko-mládežníckej edícii Hrôzostrašná história pribudla ďalšia bláznivo múdra kniha. Popri základných historických momentoch si všíma najmä každodenný život ľudí v stredovekom Anglicku, Škótsku a Francúzsku. Opisuje šarlatánske spôsoby liečenia chorôb, rytierov, ktorí neboli vždy chrabrými pomocníkmi aj drastické spôsoby zaobchádzania s deťmi. Snaží sa navodiť desivú atmosféru, aby pritiahla pozornosť žiakov, ktorým učenie sa dejepisu príliš nevonia. Hravou formou presviedča školákov, že dejiny nie sú len nudné čísla a ešte nudnejšie vojny, ale aj napínavé strategické plánovanie boja, márnivé módne výstrelky a čudné náboženské povery. K povinnej výbave knihy patria vtipné ilustrácie a komentáre.

-msch- -lč- Jana Hajduová