18.10.2005

20 biblioglosár 2005

Biblioglosár

Brad Geagley: Rok hyeny

Bratislava, Slovenský spisovateľ 2005

Preklad Martina Zrubáková

Autor stvárnil v románe na pozadí skutočnej udalosti zločin v starovekých Tébach. Väčšinu postáv vykreslil podľa ľudí, ktorí v tom čase (rok 1153 pred Kristom) žili, a tak sa pred čitateľom otvára svet „posledného veľkého faraóna“ Ramzesa III. Vezír Semerket vyšetruje záhadnú smrť poloslepej kňažky Hetefras. Neúplatnosť a láska k pravde ho privádzajú na stopu ďalšieho zločinu – znesväcovania a vykrádania hrobov faraónov – v ktorom sú zapletení mocní predstavitelia krajiny, čo túžia po najvyšších postoch a uchopení vlády v Egypte. Okrem mnohých zápletiek načrtol autor nezvyčajne pútavo život v dávnovekých Tébach, najmä život v dedine staviteľov hrobiek.

-lč-

Stephen King: Geraldova hra

Bratislava, Ikar 2005

Preklad Alica Lajdová

Najčítanejší denník Nový čas sa môže pochváliť podobnou edíciou kníh, akú o niečo skôr odštartoval denník Sme. V edícii Knižnica bestsellerov už vyšla zhruba desiatka kníh a ako vyplýva už z názvu, do tejto dobrej spoločnosti sa dostanú len overené, komerčne úspešné tituly. A tak sa stalo, že po druhýkrát na Slovensku vychádza aj Kingov horor. Je to vskutku komorný príbeh z chatky v hlbokých opustených lesoch, v ktorom šantivý manžel-právnik pred milostným aktom pripúta ženu o posteľ (poriadne ťažkú) a krátko na to zomrie. Žena, Jessie, bojuje o život s putami na rukách, so spomienkami, hlasmi, halucináciami, túlavým psom, ktorý si spraví z jej zosnulého manžela hlavný chod a záhadným cudzincom s plným košíkom rôznych ľudských trofejí... Prvých dvesto strán som síce zíval, ale cieľová sedemdesiatka bola naozaj kingovská až hrôza!

-rm-

Sandra Brown: Vstupenka do neba

Bratislava, Remedium 2005

Preklad Marta Kastlová

Populárna americká autorka mnohých bestsellerov v tomto románe približuje čitateľovi svet tanca. Ústrednou postavou je Blair Sympsonová, pre ktorú je tanec všetkým na svete. Zradia ju však ťažko namáhané kolená a na odporúčanie lekárov musí oddychovať a žiť určitý čas bez tanca. Odchádza preto do malého mesta na pobreží, kde jej priateľka našla byt. Nové prostredie, nové tváre znamenajú pre Blair aj nový krok do života, ktorý poznačí nečakaná láska. Pekný ľúbostný príbeh, plný zvratov.

-lč-