15.11.2006

21 biblioglosár 2006

Biblioglosár

Jaroslav Cita: Ako Maťko s Klinčekom hľadali rybník

Bratislava, Fragment 2006

Preklad Ingrid Hrubaničová

Známe postavičky z legendárneho stodielneho televízneho seriálu slimák Maťko a škriatok Klinček ožili teraz v novej rozprávke. Deti v nej nájdu príhody Maťka a Klinčeka s mráčikom Cvrkom, vodníkom Ondríkom a nebeským rybníkom – čarovnú atmosféru pekného harmonického sveta získavajú vtipnými zápletkami a ich úprimným riešením vyplývajúcim zo sily priateľstva. Pôvabné rozprávky ilustroval autor sám.

Jane Featherová: Srdcová kráľovná

Bratislava, Slovenský spisovateľ 2006

Preklad Marína Gálisová

Vášnivý a nemilosrdný hráč kariet Jack Fortescu, vojvoda so St. Jules, stretáva krásnu Arabellu Laceyovú. Získava nad ňou prevahu a ponúkne jej dve možnosti: môže slobodne odísť z rodného domu, alebo sa za neho vydá. Keby si vybrala prvú, román končí po dvadsiatich stranách, ale Arabella kapituluje, zvažuje, že sobáš bude menším zlom, ak si udrží určitú samostatnosť. Bohatú londýnsku spoločnosť vzrušuje tento krok populárneho a neustále ženami obletovaného Jacka. Napínavý „zápas“ Jacka a Arabelly a prelomenie vzájomnej nevraživosti ocenia milovníčky romantických tém na historickom pozadí anglicko-francúzskych vzťahov.

-lč-

Anne Hooperová: Kámasútra

Bratislava, Ikar 2006

Preklad Róbert Hrebíček

Už dávno všetci vieme, že máj nemá patent na lásku, a to je veľmi dobre, lebo ako by to vyzeralo, keby celý rok bol pôstny a len máj láskavý. To by vlastne na začiatku jesene nemohla vyjsť ani táto Kámasútra s farebnými fotografiami mileneckých párov, kámasútra, ktorá pramení zo sanskritských textov o umení milovať od brahmana Vátsjájana, kámasútra stará niekoľko storočí. A neokolkujme, naozaj tu vravíme o telesnej láske, hoci problém telesnosti a duchovnosti pre Indiu nikdy nebol problém tak ako pre Európu – takže vraviac o telesnej vravíme aj o duchovnej láske, alebo lepšie o ich splynutí, prestupovaní. V tom je táto kniha krásna; realizáciou sa však nelíši od bežných „kuchárok“: máte tu fotku, recept a šup na to. Známy preslov politikov „jeseň bude horúca“ už teda nemusí platiť len v tomto zmysle, ale aj v zmysle zmyselnom.

-rm-