05.01.2005

500 nápadov pre váš dom a záhradu Tessa Eveleghová

Tessa Eveleghová

500 nápadov pre váš dom a záhradu

Bratislava, Vydavateľstvo Slovart 2004

Preklad Jana Melcerová

Krása je všade okolo nás, len ju často prehliadame alebo ju prekryjeme zbytočnými honosnými vecami. Autorka tejto publikácie vám poradí, ako krásu odhaliť, naučí vás hľadať ju v maličkostiach. Päťsto konkrétnych nápadov na skrášlenie svojho okolia môžete použiť hneď a mnohé z nich vás budú aspoň inšpirovať. Veď už názvy jednotlivých kapitol, napr. Kúpeľňové blues, Korenie v spálni alebo Nebeské témy dodávajú rozlet vašej fantázii. Publikácia s množstvom farebných fotografií je rozčlenená veľmi prehľadne podľa miestností v byte, pre ktoré sú doplnky určené. V úvode každej kapitoly nájdete odborné rady, čo možno skombinovať, aby ste vytvorili jednotný štýl, aby ste nenarušili harmóniu, ale, naopak, umocnili príjemnú atmosféru. Ak sa rozhodnete urobiť zmeny v spálni, tak si najskôr prečítajte, že hoci táto miestnosť by mala pôsobiť celkovo upokojujúco a odpočinkovo, v istej vzdialenosti od postele by ste mali mať farbu, ktorá by vám dala chuť a energiu vstať. Takými sú teplé žiarivé farby – červená, oranžová a žltá. Stačí vankúšik, koberček alebo lampa v týchto farbách, aby sa vám ráno ľahšie vstávalo. Pohľad na tieto farby vás nabije energiou do nového dňa. Zelená zasa podnecuje energiu k zmenám a rastu. Sviežim závanom nápadov môžete oživiť kuchyňu, kúpeľňu, obývačku. Detaily, neraz vlastnoručne zhotovené, vnesú esprit aj do vašej záhrady. V publikácii nájdete návody na zvonkohry, na drobné dekoratívne predmety či kŕmidlá pre vtáky. Päťsto nápadov tejto knihy vás iste bude inšpirovať k ďalšiemu vylepšovaniu svojho najbližšieho životného prostredia.