11.05.2011

Božie tajomstvá - Henry Cloud

Bratislava, Ikar 2010
Preklad Izabela Bérešová

Autor je psychológ, a tak prostredníctvom stretnutí, terapie, rozhlasového vysielania a mnohých iných činností oslovuje široké vrstvy verejnosti. Poskytuje poradenstvo, ponúka riešenia problémov v podobe odpovedí vyplývajúcich najmä z kresťanstva. Publikácia Božie tajomstvá je ďalšou z možností, ktorou sa Dr. Cloud prihovára čitateľovi a odhaľuje záhadu ľudského šťastia. Zároveň dáva odpoveď na knihu Tajomstvo autorky Rhondy Byrneovej. Cez prizmu kresťana vníma a zhodnocuje rozdiely a podobnosti medzi oboma svetonázormi, proti neosobnému vesmíru Byrneovej stavia osobného Boha. Psychológ si uvedomuje súvislosti medzi ľudskými problémami a vierou, v ktorej nachádza riešenia. Efektívne tak prepája psychologické aspekty s teologickými. Autor poukazuje na túžby ľudskej duše a postupne predkladá rady na ich naplnenie. Prostredníctvom citátov z rôznych častí Biblie a ich následnou ilustráciou v bežnom živote odhaľuje Božie zámery s človekom. Prináša spôsob, ako pochopiť Božie tajomstvá, a tým dosiahnuť šťastie, naplnenie a pokoj. Predkladá otázky, ktoré sa dotýkajú hľadania Boha, uskutočnenia prvého kroku vo viere a vytvorenia osobného vzťahu so Stvoriteľom. Rovnako sa pokúša poukázať na Božie plány súvisiace s poslaním ľudskej bytosti, zmyslom a naplnením jej existencie. Nevynecháva ani dôležitosť medziľudských vzťahov a dôvery, zmieňuje sa o správnom využívaní emócií a schopnosti odpustiť. Na ozrejmenie uvádza príklady vplyvu viery na život ľudí, s ktorými sa počas svojho pôsobenia stretol. Kniha je napísaná ľahkým pútavým štýlom, je určená tak pre neveriacich, ako aj veriacich, ktorí chcú prehĺbiť svoj vzťah k Bohu, pre všetkých, ktorí zastali na pol ceste a premýšľajú, kam nasmerovať svoj život. Dr. Cloud ponúka kľúče od života, stačí len odomknúť a vojsť.