20.02.2014

Hry o lásku – Nata Sabová

Talentovaná autorka Nata Sabová uplatnila aj v knihe Hry o lásku (Koruna 2013) svoju bohatú fantáziu. Príbeh plný tajomna, romantiky a zaujímavých postáv sa dá tematicky i geograficky rozdeliť na dve časti – prvá sa odohráva na Slovensku a predstavuje čitateľovi ústredný pár, dejiskom druhej časti je ostrov Efra, kde musí hlavný hrdina bojovať o srdce svojej vyvolenej.

Autorka vie, ako udrieť na strunu všetkým milovníkom mysterióznych zápletiek. Veľkým pozitívom je, že sa orientuje na domáce prostredie, čím sa aj klasický slovenský vidiek mení na čarovný priestor, kde majú veci medzi nebom a zemou svoje pevné miesto. A práve viera v ne dovedie mladého Dadeho k záhadnej tanečnici Bianke. Už na prvý pohľad si uvedomí, že ak mu nebude patriť, jeho duša nikdy nenájde pokoj. Hoci to trvá dlhšie, ako by si prial, nepolapiteľná kráska mu napokon poodhalí rúško svojich tajomstiev. To je však len začiatok Dadeho cesty.

Bianke síce záujem sympatického fešáka lichotí, no ak je pre ňu naozaj ten pravý, bude to musieť dokázať v súťaži na exotickom ostrove. Dade sa nenechá zastrašiť súpermi, jeho motiváciou totiž nie je finančná odmena, ale láska milovaného dievčaťa, preto je ochotný popasovať sa s čímkoľvek.

Zatiaľ čo prvá časť knihy kladie dôraz na Dadeho úsilie preniknúť cez hrubočizný múr Biankiných tajomstiev, druhá zaváňa exotikou a neistotou z možnej výhry či prehry v netradičných hrách. Nate Sabovej sa však opäť podarilo napísať knihu, ktorá sa odlišuje od predošlých. Prináša nové motívy a čitatelia sa tak môžu preniesť do iného sveta a vymaniť sa zo stereotypu každodennej reality. Knihu nám vydavateľstvo venovalo do súťaže.