06.09.2006

Poruchy strešných plášťov a ich optimálne opravy - Jozef Oláh, Rastislav Šmehyl, Igor Kajan, Miroslav Mihók - Neodkladajte na zimu, čo môžete urobiť v lete

Neodkladajte na zimu, čo môžete urobiť v lete

Jozef Oláh, Rastislav Šmehyl, Igor Kajan, Miroslav Mihók

Poruchy strešných plášťov a ich optimálne opravy

Bratislava, Vydavateľstvo Eurostav 2006

Vlaňajšia zima s bohatou nádielkou snehu preverila, žiaľ, aj s tragickými následkami stav striech a strešných plášťov. Aj to podnietilo záujem verejnosti, ale aj stavebných odborníkov práve o túto časť budov. Na zvýšený záujem veľmi pohotovo zareagovalo Vydavateľstvo Eurostav odbornou publikáciou, ktorej autori sú členovia pracovnej skupiny z Katedry konštrukcií pozemných stavieb Stavebnej fakulty STU v Bratislave, zaoberajúci sa problematikou strešných konštrukcií a plášťov na vedeckej úrovni a zároveň v úzkej súčinnosti s praxou. Autorský kolektív viedol prof. Jozef Oláh, jeho členmi boli doktorandi, teda pokračovatelia jeho činnosti. Základný prístup k tejto problematike – dodržať odbornosť v stavebníckej praxi, a tým zabezpečiť kvalitnú strešnú konštrukciu a opláštenie – zachovali aj v spracovaní celej publikácie. Svoje odborné poznatky tak pri uvádzaní príčin porúch strešných systémov, ako aj pri ich odstraňovaní vždy dopĺňajú uvedením konkrétnych technológií, materiálov a stavebných alebo konštrukčných prvkov, najvhodnejších na použitie, aby sa čo najúčinnejšie a dlhodobo predchádzalo poruchám. Popri teoretickom zdôvodnení rozličných porúch strešných plášťov, presných výpočtoch, náčrtov a fotografií autori uvádzajú stavebné firmy dodávajúce potrebné materiály. Publikácia tak poskytuje nielen odborný pohľad na túto problematiku, ale aj praktické riešenia. Ak chcete mať pocit bezpečia a poriadnu strechu nad hlavou, stane sa aj pre vás výborným poradcom.

Ilustrovaná encyklopédia Naša vlasť

Bratislava, Vydavateľstvo Slovart 2006

Ak ste sa rozhodli využiť leto na spoznávanie svojej vlasti, užitočného sprievodcu vám môže robiť táto ilustrovaná encyklopédia. Podľa svojich záľub a záujmov sa môžete zamerať na oblasť, o ktorej si chcete prehĺbiť vedomosti. Prehľadne členené kapitoly od zemepisu, prírody, hospodárstva, cez vedu, techniku a školstvo, dejiny, až po kultúru a šport vám ponúkajú základné informácie doplnené množstvom farebných fotografií a obrázkov. Ak sa zaujímate o históriu a chcete navštíviť hrady a zámky, v stručnom prehľade aj s priloženou mapkou vám ich autori ponúkajú až 65. Máte si z čoho vybrať v každom regióne Slovenska. Príjemné osvieženie v letných horúčavách poskytnú nielen kúpaliská, jazerá a rieky, ale aj jaskyne. Encyklopédia vám ich ponúka dvanásť. Dokonca Krásnohorská jaskyňa sa pýši svetovou raritou – najvyšším kvapľovým stĺpom na svete. Meria až 32 metrov a je zapísaný aj do Guinnesovej knihy rekordov. Krásnohorská jaskyňa patrí spolu s Domicou a Ochtinskou aragonitovou jaskyňou do Zoznamu svetového kultúrneho a prírodného dedičstva UNESCO.

Nemusíte ani precestovať veľa kilometrov, aby ste dali za pravdu slovám piesne Najkrajší kút v šírom svete...

–báb–