27.05.2008

Veľký sprievodca tehotenstvom od počatia po pôrod - Miriam Stoppardová - Byť sám sebe lekárom

Byť sám sebe lekárom

Miriam Stoppardová

Veľký sprievodca tehotenstvom od počatia po pôrod

Bratislava, Fragment 2007

Lekárka Miriam Stoppardová je známou britskou odborníčkou na tehotenstvo, pôrod a starostlivosť o dieťa. Autorka kníh populárnych aj na Slovensku (Zdravé dieťa, Choré dieťa, Zdravé chudnutie, Zdravý sex, Dospievajúcim dievčatám, Nová kniha o matke a dieťati...) má dvoch synov, dvoch nevlastných synov, dve nevlastné dcéry a vnúčatá, ktoré stále pribúdajú. Pokiaľ ide o tehotenstvo a starostlivosť o deti, má teda aj praktické skúsenosti. Vydavateľstvo Fragment vlani vydalo jej knihu Veľký sprievodca tehotenstvom od počatia po pôrod. Budúce mamičky tak môžu siahnuť popri bestselleri Veľká kniha o matke a dieťati Elizabeht Fenwickovej z vydavateľstva Perfekt, ktorá je na našom trhu od roku 1991 a ďalšie v poradí, myslím, už 12. vydanie tiež vyšlo vlani, aj po tejto príručke, ktorá sa na rozdiel od Veľkej knihy o matke a dieťati nevenuje starostlivosti o dieťa do troch rokov, ale výlučne tehotenstvu. Prehľadne členené kapitoly a ilustrácie poskytujú okrem všetkých potrebných informácií aj priestor na prípravu otecka na príchod potomka, v prípade ďalšieho dieťaťa aj na prípravu súrodenca, ktorý môže spolu s rodičmi sledovať obrázky, ako asi jeho braček či sestrička vyzerá. Novinkou v porovnaní napríklad s Novou knihou o matke a dieťati (Cesty 1991) je časť o neplodnosti a možnostiach asistovanej reprodukcie, ale napríklad aj odpoveď na častú otázku žien s negatívnym Rh faktorom, ktorých partner je Rh pozítivny, či bude mať ich bábätko problémy. Užitočné a praktické rady o prenatálnej starostlivosti, informácie o možnosti pôrodu, najnovších trendoch v oblasti výživy a cvičenia, ale aj o frekvencii vyšetrenia ultrazvukom zbavia nastávajúce mamičky zbytočnej úzkostlivosti a obáv, ale zároveň upozornia, ak niečo naozaj nie je v poriadku. Ilustračné príbehy z reálneho života opisujú konkrétne problémy a ich riešenia od neplodnosti až po starostlivosť o nedonosené dieťa a popôrodnú depresiu.

–bi–