Mnoho ľudí si myslí, že móda je len súbor nezmyselných príkazov a predpisov, čo si obliecť a čo nie. Nie je to však celkom pravda. O tom, že móda je umenie, a to celkom jedinečné, sa môžeme presvedčiť vo viacerých publikáciách z Vydavateľstva Slovart.

Očarujúca encyklopédia toho najdôležitejšieho vo svetovej móde s názvom Legendy módy (zostavila Valeria Manferto de Fabianis, preklad Erika Faulová) svojou obálkou zaujme i ľudí, ktorí sa uspokoja s džínsami, tričkom a teniskami: usmievajúca sa Grace Kelly so žiarivo oranžovou kabelkou sľubuje kvalitné čítanie. A nielen to, v knihe nájdeme množstvo legendárnych i menej známych fotografií a ilustrácií vo výbornej kvalite. Autor textov Federico Rocca predstavuje postupne dvadsať ikon, ktoré nezmazateľne zmenili dejiny módy: džínsy, značku Louis Vuitton, trenčkot, klobúk Borsalino, námornícky štýl, Chanel č. 5, tenisky All Star, značku Lacoste, šatky Hermès, balerínky, perovú bundu Moncler, kostým Chanel, okuliare Ray-Ban a Persol, kabelky Kelly a Birkin, malé čierne šaty, kabelku Jackie a ihlové topánky. Ku každej z týchto legiend pripája príbeh, v ktorom čitateľ objaví nové fakty o tom či onom módnom kúsku. Vedeli ste napríklad, že topánky na vysokých podpätkoch nosili egyptskí mäsiari, aby si nezašpinili nohy? Alebo, že René Lacoste bol francúzsky tenista a prezývku Krokodíl získal od fanúšikov za svoju obdivuhodnú športovú vytrvalosť? Je logické, že za každou legendou módy sa skrýva nejaký mýtus alebo reálny, hoci neuveriteľne znejúci príbeh. O niektorých z nich sa môžete dočítať v tejto encyklopédii.

Detailnejší pohľad na módu, trendy, jednotlivé kúsky oblečenia, ale aj na mejkap a vlasy ponúka titul Abeceda módy s podtitulom Kurz módnych trendov a štýlov od britskej módnej návrhárky a autorky Fiony Ffoulkes (preklad Daniela Marsínová ml.). Kniha predstavuje naozaj podrobnú sondu do zákulisia módy. Začína sa kapitolou o histórii odievania, v ktorej sa môžeme presvedčiť, ako radi sa návrhári inšpirujú práve v dejinách. Gotika, empír, klasicizmus i exotické prvky majú svoje miesto v úvodnej časti nazvanej Kľúč k štýlom. Po predstavení dôležitých techník a materiálov sa kniha začína venovať módam – pánskym a dámskym, spoločenským, voľnočasovým i  neformálnym. Ani táto publikácia sa nezaobíde bez ľudí a vecí, ktoré určili nesmrteľné módne trendy, či už sú to Coco Chanel, Grace Kelly, Audrey Hepburn alebo Brigitte Bardot. Ponúka prehľad väčšiny známych módnych domov, značiek a návrhárov. Obrázky a fotografie majú v knihe rovnako dôležité miesto ako písané slovo, ktoré ich sprevádza. Keď že titul pôsobí vedeckejšie, v jeho závere je umiestnený slovník použitých pojmov módnej terminológie.

Publikácia Móda na Slovensku v me­dzivojnovom období (1918 – 1939) je vážnejším a odbornejším pohľadom na módne trendy. Množstvo dobových fotografií, kresieb a plagátov pomáha čitateľovi predstaviť si, ako žili ženy medzi dvoma svetovými vojnami. Autorka Zuzana Šidlíková si v úvode stanovuje základnú otázku – čo je to slovenská móda a prečo sa jej v odborných kruhoch venuje taký malý priestor? Popri hľadaní odpovedí sa dozviete, aké známe odevné firmy a módne ateliéry u nás v tomto období pôsobili, aké prostriedky firemnej medializácie používali (módny plagát, reklamný inzerát…) a zistíte, ako sa móda postupne začala stávať súčasťou našich životov. Titul sa venuje aj téme módnej kresby – pedagogickým metódam bratislavskej Školy umeleckých remesiel a práci niektorých odevných, resp. grafických dizajnérok a kresliarok. A práve kniha zaoberajúca sa dejinami tejto významnej výtvarnej inštitúcie medzivojnového obdobia – Ško­la moderného videnia, bratislavská ŠUR 1928 – 1939 (Artforum a Slovenské centrum dizajnu) od historičky umenia Ivy Mojžišovej – sa stala knihou roka 2013 podľa denníka SME.