Marek Zákopčan
08.09.2011

Glee. Začíname - Sophia Lowellová

Bratislava, Ikar 2011,
Preklad Zuzana Gašparovičová

Televízny seriál Glee si získal fanúšikov po celom svete, a tak neprekvapuje, že sa dočkal aj knižnej podoby. Ak si však myslíte, že ide len o prepis už známych a odvysielaných častí, je načase vyviesť vás z omylu.

Rozsahom pomerne útla knižka Glee. Začí name osvetľuje udalosti odohrávajúce sa pred príbehom známym z televízie. Autorka sa rozhodla priblížiť cestu Glee klubu smerujúcu k jeho znovuoživeniu, úpornú snahu Rachel Berry ovej vydobyť si miesto vo svete (a v škole) a oboznámiť čitateľov s hlavnými postavami seriálu. Pozitívom je, že aj tí, ktorí „gleekov“ nepoznajú, môžu nazrieť do ich zákulisných bojov a netradičných (niekedy priam bizarných) situácií. Po stránkach knihy defilujú známe i menej známe postavičky, pričom najväčší priestor je venovaný outsiderke Rachel, jej platonickej láske Finnovi a jeho priateľke, roztlieskavačke Quinn. Celý dej sa viac-menej krúti okolo výročného plesu a spletitých vzťahov medzi hrdinami. Avšak to, čo máme na seriáli najradšej, v knihe chýba. Humor a typické sarkastické hlášky vedúcej roztlieskavačiek Sue Sylvesterovej by ste tu hľadali márne. Ani učiteľ Will Schuester nedostal veľa možností prejaviť sa, a tak všetko stojí a padá na už spomenutých postavách.

Knihu by som odporúčal predovšetkým fanúšikom, ktorí si chcú skrátiť chvíle čakania na nadchádzajúcu novú sériu ich obľúbeného seriálu. Je to vhodný doplnok každého „gleeka“, ale obávam sa, že čitateľ, ktorý seriál nepozná, by mohol byť rozčarovaný z konania postáv a vzťahov medzi nimi.