Princezná Pia - Thomas Brezina - Radosť z farieb a života

Radosť z farieb a života

Thomas Brezina

Princezná Pia

Bratislava, Fragment 2009

Preklad Martina Vankúšová

Pia cestuje na letný jazykový pobyt do Londýna, kde bude bývať u rodiny Cooperovcov. Doma nechala svojho priateľa Teda, za ktorým je jej hneď po odchode smutno. Jej príchod však sprevádza samé sklamanie a smútok. Dcéra Cooperovcov Claire, o ktorej si Pia myslí, že bude tri týždne jej priateľkou, sa k nej správa veľmi nepriateľsky a nafúkane, dokonca aj pred kamarátkami sa o Pii vyjadruje nepekne a ponižujúco. Akoby toho nebolo dosť, na letisku sa jej stratila batožina, takže sa musí zaobísť bez svojich vecí. Nechýba jej ani tak oblečenie, ako obľúbené knihy. Pán Cooper jej chce pomôcť a ukáže jej starú rodinnú knižnicu, v ktorej sa nachádza množstvo vzácnych kníh. V jednej zo svojich obľúbených kníh od Charlesa Dickensa objaví Pia namiesto románu tajný denník princeznej Philippy. Tá žila pred sto rokmi v tom istom dome a do svojho denníka si zapisovala svoje pocity a zážitky. Ani Philippa sa v dome necítila príjemne, pretože ju jej rodina klamala, vodila za nos a dokonca prenasledovala. Z nejakého zvláštneho dôvodu je jej príbeh prepojený s Piou.

V Londýne Pia spoznáva viacero nových ľudí. Clairinho zvláštneho brata Nathana, ktorý dobrovoľne nerozpráva, neustále sa neprítomne usmieva a v izbe má zbierku lebiek. Kaderníka Peta, ktorý si ju náhodne vybral ako modelku pre svoj nový účes, niekedy ho však prepadnú neovládateľné záchvaty hnevu. Princa Sandra, ktorý si s Piou veľmi dobre rozumie, na ich vzájomné priateľstvo však žiarli pani Cooperová aj Claire. A aj Sandro má svoje tajomstvá – tajomnú Zoe, s ktorou často telefonuje a navštevuje ju, keď sa však Pia zaujíma, kto to je, jeho priateľské správanie sa zmení na odmerané. Jej priateľ Ted sa jej ozýva čoraz menej a v telefóne sa správa čoraz zvláštnejšie. Pia si neustále kladie otázku, ako má prežiť prázdniny s týmito zvláštnymi ľuďmi, tak ďaleko od svojej rodiny a milovaného Teda.

Vydavateľstvo Fragment už prinieslo mladým čitateľom romány Thomasa Brezinu Mačacie dievčaDotyk anjela. Vo všetkých troch románoch spája napätie s mystikou a výsledkom je zaujímavý a napínavý dej. Spôsob jeho písania je citlivý a vnímavý, zaujímavo vykresľuje charaktery svojich postáv a zbližuje ich tak so svojimi mladými čitateľmi.

Michaela Geisbacherová