Vydavateľstvo Enigma 2012

Talentovaná slovenská skladateľka a hudobníčka Sisa Michalidesová vstupuje po prvýkrát aj do literárneho sveta. Jej debut Sisa a Sivý holub je príbehom o hľadaní oázy života. Tento rozprávkový motív naznačuje viaceré roviny – putovanie k sebe samému, k zmyslu života, k návratu.

Sisa má osemnásť a diagnostikujú jej rakovinu. Ocitá sa v chlade štyroch nemocničných stien, hľadí do tvárí vystrašených detí, do očí smrti. Svojmu autobiografickému príbehu dala autorka jedinečný rozprávkový charakter: „Zaznela trúbka pani Smrti. A ja som vošla do iného sveta. Všetko tam bolo iné. Výkrik trúbky zavrel za mnou dvere. Kľúč na otvorenie dverí som mala nájsť sama.

Postavy v knihe sú fiktívne, a predsa žijú v nás. Cesta po púšti skrýva svoje nástrahy. Sise pomáha Sivý holub, liečiteľ, psychotronik. Nabáda ju zmeniť stav mysle, oslobodiť sa od rušivých emócií, stať sa prázdnom, v ktorom úder nezanechá stopu. Kľúče od hranice života zviera pevne pani Smrť. Sála z nej chlad a nemilosrdnosť, ale aj ona sa dá prekabátiť. Rovnako ako Strach, jej verný priateľ. V nemocničnom prostredí je práve on dirigentom. Plačúce matky, starostlivý, no vyčerpaný personál – anjeli, vysušené telá detí, ktoré nechápu zmysel svojho utrpenia. Po púšti so Sisou putuje aj Ticho. Hanblivý, citlivý, mierumilovný spoločník náročnej liečby. Počas cesty sa objavujú aj ďalšie postavy. Tato, Princ, Tulák, znamenia zverokruhu a mnohí iní, sú zosobnení blízki, alebo abstraktné pocity, prvky žijúce v našom vedomí. Sisa sa učí porozumieť im, hľadá silu na prekonanie fyzickej bolesti, nasáva poznanie. Jej silný životný príbeh v mnohom odkazuje na Malého princa, a to nielen štýlom rozprávania, ale aj nevinným detským pohľadom, ktorý preniká hlboko do životných právd.

Rozprávka pre dospelých má viditeľne šťastný koniec. Dnes má Sisa Michalidesová 29 rokov